Boeing: większy popyt na pilotów i mechaników

W najbliższych 20 latach będzie potrzebnych na świecie 533 tysięcy nowych pilotów i 584 tysięcy mechaników samolotowych - ocenia Boeing

Publikacja: 31.07.2014 12:06

Boeing: większy popyt na pilotów i mechaników

Foto: archiwum prywatne, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

Poprzednia prognoza firmy była o 7 procent mniejsza, jeśli chodzi pilotów i o 5 procent mniejsza w kwestii mechaników.

Amerykański producent samolotów zakłada, że każdego roku trzeba będzie zatrudniać po 27 tysięcy nowych pilotów i 29 tysięcy nowych mechaników. Na region Azja-Pacyfik przypadnie 41 procent łącznego popytu, czyli 216 tys. pilotów — stwierdza raport „Prognoza rynku pilotów i techników".

W czerwcu w długoterminowej prognozie dotyczącej światowego rynku Boeing przewidywał, że w ciągu 20 lat zamówienia na nowe samoloty sięgną liczby 36,8 tys. o łącznej wartości 5,2 biliona dolarów. Większość zamówień zrealizuje on i jego europejski rywal, Airbus.

Według tych prognoz region Azji i Pacyfiku, jako najszybciej rosnący i największy rynek transportu lotniczego, odbierze 13 460 samolotów. Popyt napędzają szybko rozwijające się tanie linie, w rodzaju malezyjskiej AirAsia, indonezyjskiej Lion Air, filii Qantasa — Jetstar, indyjskiej Indigo, a także regularni przewoźnicy: Singapore Airlines, Garuda Indonesia, Cathay Pacific i linie z Chin.

W raporcie Boeinga Europa, z potrzebą zatrudnienia 94 tys. pilotów, znajduje się na drugim miejscu, następne zaś są linie z Ameryki Północnej, które będą potrzebować 88 tysięcy tego typu pracowników.

Sektor transportu lotniczego Bliskiego Wschodu rozwija się dzięki takim liniom jak Emirates, Etihad i Qatar Airways, które zamówiły setki samolotów i przekształciły porty lotnicze Dubaju, Abu Zabi i Dohy w światowe lotniska przesiadkowe. Dlatego też Boeing zakłada, że Bliski Wschód będzie potrzebować dodatkowych 55 tys. pilotów i 62 tys. mechaników.

- Wyzwania sprostania światowemu popytowi na specjalistów transportu lotniczego nie może podjąć i rozwiązać jedna firma czy jeden region na świecie — oświadczyła wiceprezes działu usług lotniczych Boeinga (BFS), Sherry Carbary. — To kwestia, która może być rozwiązana wyłącznie przez wszystkie zainteresowane linie lotnicze, producentów samolotów i sprzętu szkoleniowego, organizacje dostarczające sprzęt treningowy, urzędy nadzoru transport lotniczego i instytucje oświatowe na świecie.

Poprzednia prognoza firmy była o 7 procent mniejsza, jeśli chodzi pilotów i o 5 procent mniejsza w kwestii mechaników.

Amerykański producent samolotów zakłada, że każdego roku trzeba będzie zatrudniać po 27 tysięcy nowych pilotów i 29 tysięcy nowych mechaników. Na region Azja-Pacyfik przypadnie 41 procent łącznego popytu, czyli 216 tys. pilotów — stwierdza raport „Prognoza rynku pilotów i techników".

Pozostało 80% artykułu
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?