Należąca do Grupy TUI spółka TUI Destination Experiences, specjalizująca się w obsłudze turystów w odwiedzanych miejscach, będzie testować w stolicy Majorki Palmie nowy sposób zwiedzania. Turyści przed wybranymi obiektami założą okulary do rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality - AR).
Dzięki nim będą mogli dowiedzieć się więcej o malarzu, którego obrazy właśnie oglądają, lub przenieść się w czasy średniowieczne i na własne oczy zobaczyć smoka, który kiedyś terroryzował miasto.
- Rozszerzona rzeczywistość pozwala turystom spojrzeć na historyczne fakty i miejsca w nowy, ekscytujący sposób, jest też odpowiedzią na potrzebę bardziej samodzielnego zwiedzania - mówi kierownik działu innowacji w TUI Destination Experiences Chris Carmichael. - Okulary są przyjemne w użytkowaniu i nie odwracają uwagi od właściwych doświadczeń - dodaje.
TUI będzie testował nową formułę zwiedzania przez kilka tygodni sezonu zimowego, żeby sprawdzić, jak najlepiej wykorzystać możliwości AR.
- Cieszymy się, że jesteśmy pierwszą firmą na świecie, która będzie mogła zaoferować swoim gościom tę technologię. Jesteśmy przekonani, że rozszerzona rzeczywistość wzbogaci wycieczki i inne aktywności, dlatego inwestujemy w nią już teraz - mówi dyrektor ds. cyfrowej akceleracji w TUI Destination Experiences Peter Ulwahn.