Mali agenci zależni od touroperatorów

Im większe biuro agencyjne, tym mniejsze znaczenie w jego przychodach ma sprzedawanie gotowych wycieczek biur podróży

Publikacja: 27.11.2018 08:48

Mali agenci zależni od touroperatorów

Foto: Filip Frydrykiewicz

Niemieccy agenci turystyczni zaliczani do grupy małych, czyli zatrudniający mniej niż pięć osób, opierają swoją egzystencję głównie na sprzedawaniu ofert touroperatorów. Z badania Niemieckiego Związku Turystycznego (Deutscher ReiseVerband, DRV) i tamtejszego Instytutu Nauk Gospodarczych wynika, że 80 procent obrotów tej grupy przedsiębiorców pochodzi z tego źródła.

Wraz ze wzrostem wielkości agenta, spada udział imprez turystycznych w sprzedaży. I tak wśród firm, w których pracuje od pięciu do dziesięciu osób, oferta biur podróży stanowi dwie trzecie przychodów, a u zatrudniających ponad 20 konsultantów spada do 40 procent.

Czytaj: "Niemieckim agentom lepiej się powodzi".

Jak to się dzieje? Więksi agenci częściej wykorzystują możliwość sprzedawania biletów lotniczych i mają z tego nawet 30 procent obrotu. W biurach średnich, czyli z co najmniej dziesięcioma pracownikami jest to 15,5 procent. W małych wskaźnik ten spada do 8,3 procent. Taki rozkład sprzedaży związany jest z tym, że większe biura częściej obsługują podróżnych biznesowych.

Duże firmy agencyjne częściej też  składają wyjazdy samodzielnie, a przychody z tego tytułu dochodzą do 28 procent. U małych stanowią tymczasem zaledwie 12 procent.

Część zysków większych agentów pochodzi też z pobieranych przez nich opłat serwisowych.

Niemieccy agenci turystyczni zaliczani do grupy małych, czyli zatrudniający mniej niż pięć osób, opierają swoją egzystencję głównie na sprzedawaniu ofert touroperatorów. Z badania Niemieckiego Związku Turystycznego (Deutscher ReiseVerband, DRV) i tamtejszego Instytutu Nauk Gospodarczych wynika, że 80 procent obrotów tej grupy przedsiębiorców pochodzi z tego źródła.

Wraz ze wzrostem wielkości agenta, spada udział imprez turystycznych w sprzedaży. I tak wśród firm, w których pracuje od pięciu do dziesięciu osób, oferta biur podróży stanowi dwie trzecie przychodów, a u zatrudniających ponad 20 konsultantów spada do 40 procent.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Lotniska
Tadeusz Syryjczyk: Rozbudowa lotniska w Radomiu to wyrzucanie pieniędzy
Turystyka
Sun & Fun - stara marka, nowy właściciel
Materiał Promocyjny
Nowe miejsce spotkań dla biznesu i kultury w Krakowie. W kwietniu otwarcie unikalnego konceptu Stradom House
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Turystyka
Travelbay - polski startup, który wkrótce podbije Europę
Turystyka
Prezes Portów Lotniczych: Biura podróży muszą się wynieść z Lotniska Chopina