Exim Tours zanotował w 2017 bardzo wysoki, kilkudziesięcioprocentowy, wzrost sprzedaży wycieczek do Bułgarii i do Egiptu i ponad czterokrotny w wypadku wyjazdów do Tunezji (ale od niskiej bazy). Nieco gorzej powiodło się organizatorowi ze sprzedażą wakacji w Turcji. Wynikało to z bariery jaką napotkał, w postaci braku miejsc w samolotach czarterowych (więcej: "Exim Tours bije się o siódme miejsce").
Niskie ceny - klucz do sukcesu
Liczba klientów organizatora zwiększyła się z 35 do 55 tysięcy, czyli o imponujące 57 procent. W efekcie przychody biura podróży skoczyły w zeszłym roku o prawie 50 procent, do 126,4 mln złotych. Udało mu się też wypracować pierwszy od kilku lat zysk netto w wysokości 864 tysięcy złotych.
W tym czasie organizator został dokapitalizowany przez właściciela, co łącznie z zyskiem podniosło jego fundusze własne do 2,8 mln złotych. Obecne wielkości pozycji bilansowych i rachunku wyników za dwa ostatnie lata obrotowe i czynniki dodatkowe pozwalają - zgodnie z metodologią nadawania ratingów, stosowaną od roku 2012 - na ustalenie oceny organizatora na BB-. Do tej pory widniał tam symbol N/A oznaczający niemożność wyznaczenia ratingu z braku odpowiednich danych.
Struktura biznesu Eximu i kierunki jej zmian, trendy panujące obecnie na rynku turystycznym oraz w otoczeniu ekonomicznym branży turystycznej, uzasadniają też nadanie organizatorowi "pozytywnej" perspektywy (dotąd "nieznana"), co oznacza, że prawdopodobieństwo podniesienia ratingu w nieodległej przyszłości jest duże lub bardzo duże.