Turystyka najlepsza w obsłudze klientów

Pixabay

Branża turystyczna znalazła się na pierwszym miejscu rankingu satysfakcji klientów sektora usług. 9 na 10 ankietowanych jest zadowolonych z obsługi przez pracowników biur podróży, touroperatorów i hotelarzy

Jak podaje brytyjski portal TTG Media, w badaniu poziomu satysfakcji klientów z Wielkiej Brytanii (The UK Customer Satisfaction Index – UKCSI) przeprowadzonym przez Instytut Usług Konsumenckich (The Institute of Customer Service) okazało się, że firmy z branży turystycznej mają najbardziej pomocnych i najszybszych pracowników. 9 procent klientów przyznało, że miało jakieś problemy z przedsiębiorstwami z tego segmentu, ale średnia dla całego sektora usług wynosi 13 procent. Na drugim miejscu w zestawieniu znalazły się banki.

Turystyka otrzymała 80,2 punktu na 100 możliwych, co oznacza wzrost o 0,6 punktu wobec poprzedniego wyniku. Za najlepszą firmę pod względem obsługi klientów uznany został armator P&O Cruises. Marriottowi przyznano zaś najwyższą notę w kategorii poprawy jakości obsługi. Analiza pokazała ponadto, że klienci coraz częściej kontaktują się z firmami mejlowo (wzrost o 11 procent), a o 12 procent spadł w procesie obsługi udział rozmów telefonicznych.

– Miniony rok pod względem jakości obsługi klientów w turystyce można uznać za bardzo dobry. Konsumenci podają, że firmy od razu rozwiązują problemy, załatwiają reklamacje szybciej i bardziej efektywnie – mówi Jo Causon, dyrektor instytutu. – Jednak czynniki te niekoniecznie przekładają się na lojalność i rekomendacje. Bycie „dobrym” już nie wystarcza, firmy muszą się zastanowić, jak stale mogą poprawiać jakość swoich usług – dodaje.

Causon uważa, że przedsiębiorstwa powinny zadbać o równy poziom serwisu we wszystkich kanałach komunikacji. W ostatnim czasie wzrosło wykorzystanie mejli, SMS-ów, aplikacji mobilnych i czatów, przez które najtrudniej jednak okazać empatię wobec klienta. – Firmy muszą mieć pewność, że ich pracownicy są maksymalnie zaangażowani i wyszkoleni, ponieważ są oceniane przez pryzmat każdego kontaktu z klientem, bez względu na sposób, w jaki do niego dochodzi – przypomina Causon.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

W TUI każdy pokój będzie w innej cenie

Dzięki technologii TUI będzie mógł wyceniać każdy pokój hotelowy oddzielnie. Pierwsze testy prowadzone w ...

Kielce i okolice w pakietach rodzinnych

Przy okazji Dnia Dziecka ruszy nowy produkt turystyczny – „Kielce – raj dla dzieci”. ...

Lufthansa do pasażerów: Weźcie kanapki na drogę

Pasażerowie Lufthansy odlatujący 2 grudnia z Frankfurtu, Monachium, Duesseldorfu, Kolonii, Stuttgartu i Berlina nie ...

Lotnisko Katowice chce terminalu dla 7 milionów pasażerów

Lotnisko w Katowicach przygotowuje rozbudowę i przebudowę terminalu B, swojego głównego obiektu W ten ...

PKP Intercity przewiozło o 14,7 procent podróżnych więcej

Z usług PKP Intercity skorzystało w pierwszym półroczu tego roku 20,3 miliona podróżnych, czyli ...

Rainbow: Nasi klienci zażyczyli sobie więcej wygód

Dla rodzin – pięciogwiazdkowe hotele. Dla dzieci – więcej klubów z animacjami. Dla seniorów ...