Niepełnosprawni chcą ekscytujących podróży

Pixabay

Branża turystyczna w Wielkiej Brytanii rezygnuje z 7,7 miliona potencjalnych klientów – oceniają paneliści z konferencji poświęconej turystyce aktywnej

Elspeth Knight, założycielka biura podróży EnCompass, specjalizującego się w obsługiwaniu turystów niepełnosprawnych, powiedziała na konferencji poświęconej turystyce aktywnej i poznawczej (Adventure Travel Conference, 18-19 stycznia 2018 r., Londyn), że branża pomija 7,7 miliona potencjalnych klientów – opisuje brytyjski portal branżowy TTG Media.

W Wielkiej Brytanii żyje 13 milionów osób niepełnosprawnych. 7,7 miliona z nich ma pieniądze, by podróżować. Nie mają jednak oni dużego wyboru dostosowanych do swoich potrzeb ofert. – Istnieje kilka wyspecjalizowanych biur podróży, które organizują wycieczki typu „sun, sea and sand”, ale większość z nas nie chce podróżować z innymi niepełnosprawnymi – mówi Knight, która sama porusza się na wózku. – Media postrzegają nas generalnie jako biedną, słabą i nieistotną część społeczeństwa, a my uprawiamy sporty i skaczemy na bungee. Żyjemy pełnią życia. Chcemy takich samych ekscytujących wycieczek jak każdy inny – dodaje.

Knight powołuje się na badania, które pokazują, że osoby niepełnosprawne wydają na wyjazdy przeciętnie o tysiąc, dwa tysiące euro więcej niż sprawni turyści, a ich podróże trwają o pięć, sześć dni dłużej. Klienci ci częściej są gotowi do odkładania pieniędzy na wyjazdy, bo te ostatnie mają dla nich duże znaczenie. Są lojalniejsi wobec turystycznych marek i skłonni do dzielenia się swoimi doświadczeniami w mediach społecznościowych.

Knight, która sama odwiedziła 52 kraje, a po Indiach podróżowała w pojedynkę cztery razy, uważa, że nowoczesne rozwiązania technologiczne ułatwiają osobom niepełnosprawnym korzystanie z ofert przygotowanych dla zwykłych podróżnych. Trzeba pamiętać, że turyści niesłyszący często używają aplikacji, które pomagają im się porozumiewać ze światem, a wózki dla niepełnosprawnych są konstruowane w taki sposób, że ich użytkownicy mogą jeździć po górach.

Zdaniem uczestników konferencji firmy turystyczne powinny więc bardziej skupić się w kampaniach promocyjnych na klientach niepełnosprawnych. Pomocne byłoby na przykład zatrudnianie takich ludzi w działach marketingu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Hyatt zrezygnuje z Expedii?

Hyatt rozważa możliwość wycofania się ze współpracy z jednym z największych agentów internetowych, Expedią ...

Prezes Neckermanna dziękuje agentom turystycznym

Prezes niewypłacalnego biura podróży Neckermann Polska Maciej Nykiel rozesłał do agentów turystycznych, którzy sprzedawali ...

Białystok ma już wykonawcę pasa na lotnisku

Miasto Białystok rozstrzygnęło przetarg na budowę utwardzonego pasa startowego na lotnisku Krywlany. Było to ...

Wizz Air: Dyrektor ds. operacyjnych wiceprezesem

Diederik Pen, dyrektor ds. operacyjnych Wizz Aira, został też wiceprezesem tej linii. Nowe stanowisko ...

LOT przejmuje niemiecką linię lotniczą Condor

Polski LOT przejmie linie lotnicze Condor. Uratuje w ten sposób niemieckiego przewoźnika, który ucierpiał ...

Kanada – 1000 dolarów za odwołany lot

Kanada zwiększa prawa pasażerów – za opóźnienia i odwołania rejsów będą mogli żądać od ...