Obiekty UNESCO, wyspy i noclegi na plaży pod gwiazdami - północne Niemcy reklamują się w Polsce

13 obiektów UNESCO, 95 wysp na Morzu Bałtyckim i Północnym, ponad 3 tysiące kilometrów plaż - to tylko niektóre walory turystyczne północnych Niemiec. Opowiadał o nich w Warszawie przedstawiciel stowarzyszenia pięciu landów.

Publikacja: 14.03.2025 14:36

O atrakcjach północnych Niemiec opowiedział dziennikarzom prezes stowarzyszenia Deutsches Küstenland

O atrakcjach północnych Niemiec opowiedział dziennikarzom prezes stowarzyszenia Deutsches Küstenland Eike-Christian Fock

Foto: Katarzyna Rainka

Wczoraj w Warszawie odbyło się drugie w tym roku spotkanie promocyjne, którego tematem była niemiecka turystyka (pierwsze, lutowe, poświęcone było Berlinowi).

Tym razem z dziennikarzami mediów turystycznych spotkał się prezes Deutsches Küstenland (Niemieckie Wybrzeże) Eike-Christian Fock. Była to pierwsza od pandemii wizyta przedstawiciela Deutsches Küstenland w Polsce.

- Deutsches Küstenland to stowarzyszenie zrzeszające pięć północnych krajów związkowych Niemiec - Bremę, Hamburg, Dolną Saksonię, Meklemburgię-Pomorze Przednie, Szlezwik-Holsztyn - oraz miasto Lubekę, które połączyły siły, aby promować się pod wspólną marką Northern Germany (Północne Niemcy). Stowarzyszenie prowadzi działalność marketingową na wybranych rynkach, wśród których, od 2017 roku, jest również Polska - wyjaśnił dyrektor biura Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) w Polsce, które współorganizowało spotkanie, Tomasz Pędzik.

Jak dodał, dziewięć lat temu Polska nie była dla północnych Niemiec rynkiem kluczowym, widziano w niej natomiast rynek przyszłościowy. Polacy spełnili pokładane w nich nadzieje - w 2017 roku wykupili w pięciu landach północnych Niemiec 492 tysiące noclegów, a w ubiegłym roku już 689 tysięcy, czyli o 40 procent więcej.

- Mało który rynek europejski rósł na przestrzeni tego czasu w takim tempie. 689 tysięcy noclegów to około 16 procent wszystkich noclegów Polaków w Niemczech. Celem na najbliższe lata jest osiągnięcie wyniku 20-25 procent. Myślę, że mamy potencjał, by dalej rosnąć - dodał Tomasz Pędzik.

Czytaj więcej

Niemcy: Turystyka przyjazdowa będzie rosnąć. Prognoza lepsza od średniej światowej

Polska plasuje się w pierwszej dziesiątce najważniejszych rynków źródłowych, między piątym a ósmym miejscem.

Paradoksalnie dobre wyniki nie idą w parze z wiedzą Polaków o północnych Niemczech, która zdaniem gospodarzy spotkania jest dość słaba.

- Północne Niemcy nie są jeszcze miejscem, w którym Polacy spotykają na urlopie swoich sąsiadów i rodziny, nawet w szczycie sezonu. Dlatego reklamujemy je hasłem „Poznaj nieznane” - uzupełnił Pędzik.

Twoje Wybory kształtują przyszłość

Tylko 69
za 6 miesięcy dostępu do rp.pl

Subskrybuj

Z drugiej strony sporą zachętą do podróży jest bliskość obu krajów i dobra komunikacja - z Polski do północnych Niemiec można dostać się samolotem do Hamburga, promem do Rostocku lub pociągiem do wielu miast z przesiadką w Berlinie.

Więcej o atrakcjach północnych Niemiec opowiedział Eike-Christian Fock.

- Co mamy do zaoferowania? Obiekty z listy światowego dziedzictwa UNESCO, wyspy i plaże, miasta historyczne, z których wiele to bardzo stare miasta hanzeatyckie, wakacje kulturalne, rodzinne wakacje z dziećmi, wakacje przyrodnicze i rowerowe, doznania kulinarne, a także podróże zrównoważone, mocno zyskujące w Niemczech na znaczeniu. To nasze mocne strony i najważniejsze UPS (ang. Unique Selling Proposition - unikatowa, wyróżniająca cecha oferty - red.), które wykorzystujemy w marketingu. W Polsce nie są one jednak dobrze znane - mówił Eike-Christian Fock.

Jak podał, północne Niemcy mają 13 obiektów UNESCO, 95 wysp na Morzu Bałtyckim i Północnym, ponad 3 tysiące kilometrów plaż i 88 tysięcy kilometrów kwadratowych powierzchni regionów urlopowych.

Czytaj więcej

Branża turystyczna z Afryki: Polacy są żądni przygód. Pasują do Afryki

Sypialne kosze plażowe - specjalność północnych Niemiec

Wiele uwagi Eike-Christian Fock poświęcił zakwaterowaniu.

- Oprócz hoteli i pensjonatów różnych kategorii i na każdą kieszeń mamy też coś specjalnego. Na pewno wielu z was niemieckie wybrzeże kojarzy się z koszami plażowymi - u nas można w takich koszach, po rozłożeniu ich, spać - na plaży, pod gwiazdami, ze wschodem i zachodem słońca i śniadaniem w pakiecie. Oprócz tego dostaje się pościel i ręcznik, do dyspozycji jest też łazienka. Taki nocleg można zarezerwować online. Filmik pokazujący, jak śpi się w koszu, który opublikowaliśmy w sieci, stał się viralem z ponad milionem wyświetleń - zachwalał dyrektor Deutsches Küstenland.

- Oferta ta, wymyślona na warsztatach kreatywnych, jest dostępna wyłącznie nad Bałtykiem i Morzem Północnym, w 13 miejscach. Jesteśmy z niej szczególnie dumni - dodał.

Ale to nie wszystko w temacie noclegów - turyści, którzy chcą spędzić noc inaczej niż zwykle i w nietypowym miejscu, mogą zarezerwować leśny kosz (Szlezwik-Holsztyn), hotel na drzewie (Dolna Saksonia), łódź mieszkalną (Meklemburgia-Pomorze Przednie) i bubble tent, czyli nadmuchiwany namiot przypominający szklaną kulę (Meklemburgia-Pomorze Przednie).

Czytaj więcej

Rekord Polaków w Hiszpanii. „Dużo zwiedzają i dużo wydają. Takich turystów chcemy gościć”

Bardzo ważnym elementem oferty turystycznej są wydarzenia.

- Koncerty, festiwale, zawody sportowe, jarmarki bożonarodzeniowe - przez cały rok coś się u nas dzieje - zachęcał Eike-Christian Fock.

W tym roku otworzy się wiele nowych atrakcji turystycznych, między innymi mola nad Bałtykiem i centrum sportów wodnych w Kellenhusen, a także nowe hotele, zarówno w miastach, jak i na wybrzeżu.

- Bardzo ważnym tematem naszej promocji jest zamek w Schwerinie w Meklemburgii-Pomorzu Przednim. Choć stoi tam od kilku stuleci, dopiero w ubiegłym roku został wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO, dlatego zaliczamy go do nowości - mówił Fock.

Pierwsza wspólna strona internetowa północnych Niemiec

W grudniu ubiegłego roku stowarzyszenie Deutsches Küstenland uruchomiło stronę internetową, gromadzącą pod wspólnym adresem visit-northerngermany.com wszystkie ważne informacje turystyczne o północnych Niemczech, którą prezes też chciał się w Polsce pochwalić.

- Członkowie stowarzyszenia mają swoje strony, ale nigdy nie mieliśmy wspólnej, jest to więc pierwszy taki projekt w naszej historii - zaznaczył Eike-Christian Fock.

Czytaj więcej

Czesi odkryli polski Bałtyk, a Polacy brylują w Czechach. Co najchętniej zwiedzają?

Tak jak dotychczas działa stara strona B2B i internetowe centrum prasowe - dla partnerów biznesowych i dziennikarzy.

Deutsches Küstenland prowadzi obecnie w Polsce kampanię reklamową w serwisie wp.pl, ponadto promuje północne Niemcy za pośrednictwem mediów społecznościowych (Facebook, Instagram, TikTok), Planuje również zorganizowanie w tym roku podróży studyjnych dla dziennikarzy i influencerów.

- Pracujemy nad poprawieniem naszej rozpoznawalności w Polsce. Są kraje, w których podróżowanie do północnych Niemiec jest wieloletnią tradycją, należy do nich na przykład Holandia. Tak niestety nie jest w wypadku Polski. Mimo to wyniki Polski stale rosną i nawet pandemia tego wzrostu nie zatrzymała. Potencjał polskiego rynku, który wynika także z bliskości geograficznej i dobrej komunikacji, jest na pewno bardzo duży - kończy Eike-Christian Fock.

Wczoraj w Warszawie odbyło się drugie w tym roku spotkanie promocyjne, którego tematem była niemiecka turystyka (pierwsze, lutowe, poświęcone było Berlinowi).

Tym razem z dziennikarzami mediów turystycznych spotkał się prezes Deutsches Küstenland (Niemieckie Wybrzeże) Eike-Christian Fock. Była to pierwsza od pandemii wizyta przedstawiciela Deutsches Küstenland w Polsce.

Pozostało jeszcze 96% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Zanim Wyjedziesz
Kolejne miasto zakazuje skrytek na klucze do mieszkań dla turystów. "Tam mogą być narkotyki"
Zanim Wyjedziesz
Szykuje się trudne lato dla Santorynu. Nie wiadomo, kto obsłuży turystów
Zanim Wyjedziesz
Można już składać wnioski o zgodę na wjazd do Wielkiej Brytanii. Dodatkowa opłata
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Zanim Wyjedziesz
Donald Trump zamyka centra obsługi turystów. "To lekkomyślne i krótkowzroczne"
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń