Reklama

Szef TUI: Thomas Cook upadł, bo się nie wyróżniał

Zdaniem prezesa Grupy TUI Friedricha Joussena touroperator, który nie wyróżnia się na rynku, skazany jest na konkurowanie z usługodawcami internetowymi. W tym między innymi upatruje przyczyn upadku Thomasa Cooka.

Publikacja: 20.11.2019 02:18

Szef TUI: Thomas Cook upadł, bo się nie wyróżniał

Foto: Fot. Bloomberg

Prezes Grupy TUI jest przekonany, że przyczyną upadku Thomasa Cooka była nieumiejętność wyróżnienia się na rynku. – Firma, której nie wyróżnia oferta, musi konkurować z internetem – mówi w rozmowie z „Financial Times”, na którą powołuje się brytyjski portal branżowy TTG Media. – Klienci nie mają nic przeciwko imprezom zorganizowanym, tylko przeciwko byciu traktowanym jak każdy inny – dodaje.

CZYTAJ TEŻ: TUI przejmuje klientów i hotele Thomasa Cooka

Joussen podkreśla, że mimo rosnącego znaczenia internetowych agencji turystycznych TUI zdołał stworzyć produkt sprzedawany także drogą cyfrową, odpowiadający potrzebom nowoczesnych podróżnych. Chodzi o bardziej elastyczne oferty z możliwością dokupienia usług dodatkowych. Zdaniem Joussena właśnie indywidualizacja będzie w przyszłości kształtować biznes turystyczny.

TUI już teraz widzi, że 30 procent jego klientów jest gotowych wydać dodatkowe pieniądze, by zamieszkać w konkretnym pokoju, na przykład blisko restauracji. Inne pomysły to zakwaterowanie gwarantujące słońce rano lub po południu czy umożliwienie rezerwowania wybranych numerów pokojów.

ZOBACZ TAKŻE: TUI inwestuje w portal

Reklama
Reklama

Odnosząc się do bankructwa Thomasa Cooka, prezes mówi, że dla pozostałych graczy to okazja, bo na rynku zwyczajnie ubyło jednego konkurenta. Pomysłem TUI na dalszy rozwój jest inwestowanie w aktywności i wycieczki fakultatywne w odwiedzanych miejscach. Ten produkt firma udostępni poprzez platformę rezerwacyjną Musement.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Unia wzmacnia prawa klientów biur podróży. Branża turystyczna umiarkowanie zadowolona
Biura Podróży
Rekordowy rok niemieckich touroperatorów napędzany cenami, nie klientami
Biura Podróży
Koniec prac nad rewizją dyrektywy o imprezach turystycznych. Co się zmieni?
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biura Podróży
W biurach podróży mała przecena czterech wakacyjnych kierunków. To już trzecia
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama