Grecos rezygnuje z rzecznika prasowego

Adam Górczewski zamierza pozostać w PR, ale nie będzie już pracować w turystyce. Fot. Filip Frydrykiewicz

Adam Górczewski przestał pełnić funkcję rzecznika prasowego biura podróży Grecos. Po dwóch latach touroperator zrezygnował z zatrudniania takiej osoby, stanowisko firmy będzie ponownie przedstawiać mediom wiceprezes Janusz Śmigielski.

Równo dwa lata temu Grecos zdecydował się na współpracę z agencją PR z Poznania V5group. Zgodnie z umową agencja oddelegowała do reprezentowania touroperatora w mediach swojego pracownika, byłego dziennikarza TVN i TVP, a potem reportera i korespondenta w Niemczech radia RMF FM Adama Górczewskiego.

CZYTAJ: Grecos ma rzecznika prasowego

Rzecznikowanie Górczewskiego przypadło na okres obfitujący w ważne wydarzenia dla Grecosa. Rok 2018 zaznaczył się bowiem wielkimi pożarami w Attyce, w wyniku których zginęło dwoje klientów tego biura. Jesienią tego samego roku upadła czarterowa linia lotnicza Small Planet. Dla Grecosa był to cios zarówno organizacyjny jak i finansowy. Do tego, jak cała branża, biuro odczuło skutki niezwykle ostrej konkurencji i musiało w następnym sezonie ograniczyć działalność, żeby odzyskać rentowność. Mimo że rok 2018 przyniósł też dobrą wiadomość, bo Grecos zabrał na wakacje swojego milionowego klienta, touroperator nie mógł tego wykorzystać promocyjnie. Dopiero rok 2019 przyniósł lepsze wiadomości, na rynku było dużo spokojniej, firma odbiła się finansowo.

ZOBACZ: Traveldata: Rekordowy rok biur podróży

Górczewski zaskarbił sobie sympatię dziennikarzy znajomością potrzeb mediów, szybkim reagowaniem na wszelkie pytania, profesjonalizmem. Zainicjował nową politykę – wychodził do mediów z komunikatami, w których informacje o wydarzeniach w Grecji wiązał z działalnością Grecosa. Miał swój udział w organizowaniu dorocznych wyjazdów dla najlepszych sprzedawców, słynnych Grecos Adventure, i w serii spotkań z mediami w miastach – a konkretnie na lotniskach – z których Grecos zabiera klientów na wakacje do Grecji.

– Moje doświadczenie w PR zacząłem właśnie od pracy dla Grecosa – wspomina Górczewski. – To był dla mnie cenny czas zdobywania nowych doświadczeń. Mam nadzieję, że odcisnąłem ślad na wizerunku i postrzeganiu tej firmy, którą szczerze polubiłem, a za jej pośrednictwem stałem się miłośnikiem Grecji.

– Chcę się zawodowo rozwijać. Zamierzam pozostać w public relations i chociaż na razie nie mam takich planów, nie wykluczam, że również w turystyce – dodaje.

Za kontakty z mediami będzie ponownie, tak jak to było przed zatrudnieniem Górczewskiego, odpowiedzialny wiceprezes Janusz Śmigielski. – Udoskonalamy strukturę organizacyjną firmy i jej procesy. Takiej czystej funkcji rzecznika w niej nie będzie – mówi Śmigielski. – Zdecydowaliśmy się na powrót do dawnego modelu. Na pytania dziennikarzy będziemy odpowiadać bezpośrednio – albo ja to będę robić, albo osoba odpowiedzialna w Grecosie za daną dziedzinę. Rzecznik siłą rzeczy musiał informacje od tych osób dopiero zbierać.

Jak dodaje, Grecos utrzyma kontakt z agencją PR V5group. – Będziemy z nią współpracować i będziemy korzystać z nich, kiedy będzie taka potrzeba – mówi.

CZYTAJ TEŻ: Zmiany menedżerskie w Grecosie

Formuła testowana przez dwa lata – zatrudnienia zewnętrznej firmy – przez Grecosa była jak na polski rynek nietypowa. W takich biurach jak Rainbow, Coral Travel, Exim Tours, Sun&Fun Holiday, Rego Bis czy Ecco Holiday funkcję rzeczników spełniają, obok innych, pracownicy zatrudnieni w dziale marketingu. W innych dużych firmach turystycznych do kontaktów z mediami upoważnieni są bezpośrednio członkowie zarządów lub po prostu ich właściciele.

PODOBNE: Magda Plutecka opuszcza Neckermanna

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Agencja Syzygy unowocześni stronę internetową TUI

Biuro podróży TUI Poland wznowiło współpracę z firmą Syzygy. Agencja ma zadbać o rozwój ...

Lufthansa City Center: Z Lucy możemy więcej

Lufthansa City Center International (LCCI) uruchomiła platformę z usługami turystycznymi. Nazwała ją Lucy Przez ...

Internet to algorytm, a agent turystyczny to doświadczenie

Czy w czasach, kiedy wszystko można znaleźć w sieci, a „wujek Google” jest najlepszym ...

Niemieckie biuro podróży: Milion ofert od 399 euro

Niemiecki touroperator Schauinsland-Reisen prowadzi na szeroką skalę kampanię, w której reklamuje wycieczki last minute. ...

Władze USA chcą wiedzieć więcej o turystach

Amerykański Departament Stanu będzie wymagał od wszystkich krajów przekazywania większej liczby danych o osobach ...

Singapur kusi Polaków

Niektórzy myślą, że Singapur to miasto bez historii i dziedzictwa kulturowego, zabudowane drapaczami chmur. ...