Grupa TUI zadowolona z najnowszych wyników

W pierwszym kwartale tego roku rozliczeniowego obrót Grupy TUI zwiększył się o 6,8 procent, do 3,85 miliarda euro.

Publikacja: 18.02.2020 07:05

Grupa TUI zadowolona z najnowszych wyników

Foto: Fot. Bloomberg

Grupa TUI podsumowała pierwsze trzy miesiące bieżącego roku obrotowego (od 1 października do 31 grudnia). W tym okresie obrót wzrósł o 6,8 procent, do 3,85 miliarda euro, a zysk operacyjny EBIT wyniósł minus 104 miliony euro i był o 7,5 procent większy niż przed rokiem. W hotelach i ośrodkach wypoczynkowych spadł o 38 procent, do 43,1 milionów euro, co wynikało z wyższych kosztów, w rejsach wycieczkowych wzrósł o 4 procent, do 48,9 miliona euro, a w usługach w odwiedzanych miejscach wzrósł o 17 procent, do 1,5 miliona euro.

Z raportu wynika też, że w działalności touroperatorskiej i lotniczej TUI poprawił zysk operacyjny o 14 procent (nie licząc kosztów uziemienia Maxów w wysokości 45 milionów euro i 29 milionów euro zysku z zabezpieczenia kursów walut, zawartego w zeszłorocznym zestawieniu).

CZYTAJ TEŻ: Betlej: Polski TUI ciągnie wyniki koncernu

Firma szacuje, że jeśli dobra sprzedaż się utrzyma, na koniec roku wzrost przychodów będzie co prawda jednocyfrowy, ale o wartościach „w przedziale od średnich do wysokich”. Zgodnie z prognozą przedstawioną jeszcze w grudniu 2019 roku, jeśli do końca kwietnia do służby powrócą Maxy, zysk operacyjny dojdzie do 950 milionów lub nawet miliarda euro. W kwocie tej uwzględnione będą koszty w wysokości 130 milionów euro wynikające ze wspomnianego zakazu lotów i pieniądze przeznaczone na rozbudowę platform internetowych (milionowe wartości dwucyfrowe od średnich do wysokich). Grupa zaktualizowała też swoją prognozę roczną, według której EBIT wyniesie ostatecznie od 850 milionów do miliarda euro.

Dane rezerwacyjne z początku tego roku prezentują się bardzo dobrze. W Wielkiej Brytanii TUI zanotował najlepszą sprzedaż w całej swojej historii. To zapewne wynik przejęcia części klientów po upadku Thomasa Cooka. Jak pisze touroperator w komunikacie, w działalności touroperatorskiej i lotniczej w regionie północnym, do którego należy Wielka Brytania obrót wyniósł 1,2 miliarda euro i był o 10,9 procent większy, licząc rok do roku. W regionie centralnym, do którego należy Polska wraz z Niemcami, Austrią i Szwajcarią, było to 1,3 miliarda euro (plus 5 procent), a zysk operacyjny wyniósł minus 28,9 miliona euro (plus 11,6 procent). Liczba klientów zwiększyła się o 6,3 procent do 1,4 miliona.

ZOBACZ TAKŻE: TUI wychodzi z Włoch

TUI będzie nadal rozwijał hotele i ośrodki wypoczynkowe. W bieżącym roku rozliczeniowym planuje otwarcie 17 nowych obiektów, w tym pod marką RIU i Robinson. Z kolei pod sztandarową marką TUI Blue ma działać już 100 hoteli – część z nich to nowe inwestycje, niektóre wejdą do sieci w ramach repozycjonowania.

Jak informuje koncern, na początku lutego jego spółka armator TUI Cruises przejęła Hapag-Llopyd Cruises, spółkę joint-venture z Royal Caribbean Cruises. Transakcja ma zapewnić wpływ 700 milionów euro. Koncern dalej będzie rozwijał sprzedaż usług dodatkowych w odwiedzanych miejscach, a przychody mają rosnąć nie tylko dzięki większej liczbie ofert, ale też dzięki zintensyfikowaniu sprzedaży przez zewnętrznych partnerów.

Grupa TUI podsumowała pierwsze trzy miesiące bieżącego roku obrotowego (od 1 października do 31 grudnia). W tym okresie obrót wzrósł o 6,8 procent, do 3,85 miliarda euro, a zysk operacyjny EBIT wyniósł minus 104 miliony euro i był o 7,5 procent większy niż przed rokiem. W hotelach i ośrodkach wypoczynkowych spadł o 38 procent, do 43,1 milionów euro, co wynikało z wyższych kosztów, w rejsach wycieczkowych wzrósł o 4 procent, do 48,9 miliona euro, a w usługach w odwiedzanych miejscach wzrósł o 17 procent, do 1,5 miliona euro.

Pozostało 82% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Grecos: To był udany sezon. Urośliśmy o jedną piątą
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej