Niemieccy touroperatorzy łagodzą zasady rezerwacji

Niemieccy touroperatorzy, by zachęcić klientów, którzy z powodu koronawirusa wstrzymują się z kupnem wyjazdu, wprowadzili nowe zasady rezerwowania i anulowania wycieczek.

Publikacja: 03.03.2020 09:59

Niemieccy touroperatorzy łagodzą zasady rezerwacji

Foto: Fot. AFP

Niemiecki portal branży turystycznej Touristik Aktuell przeanalizował, jakie zmiany w zasadach rezerwacji wprowadzili w związku z koronawirusem tamtejsi touroperatorzy. Część turystów boi się wyjeżdżać, dlatego rezygnuje z wcześniej zamówionych imprez lub wstrzymuje się z decyzją o ich zakupie.

Biura przeciwdziałają skutkom paniki w różny sposób – na przykład Alltours Flugreisen gwarantuje możliwość bezkosztowej rezygnacji z wycieczki lub zamienienia jej na inną. Zasada dotyczy nowych rezerwacji założonych do 30 kwietnia z terminem wylotu od 15 marca do 31 października. By skorzystać z tej możliwości, klient musi podjąć decyzję o zmianie lub rezygnacji najpóźniej 14 dni przed rozpoczęciem podróży. Nowe zasady nie obejmują jednak wycieczek pakietowanych dynamicznie i połączonych z wylotem liniami rejsowymi.

CZYTAJ TEŻ: UOKiK: Koronawirus upoważnia do zerwania umowy z biurem podróży

Z podobną propozycją na rynek wyszedł TUI. Jak mówi prezes TUI Deutschland Marek Andryszak, biuro nie podejmie za klienta decyzji o zakupie wycieczki, ale może mu zagwarantować, że jeśli zajdzie taka potrzeba, będzie profesjonalnie zarządzać sytuacją kryzysową. Jego zdaniem klienci TUI są więc bezpieczni już od momentu założenia rezerwacji. Osoby, które kupią wyjazd między 29 lutego a 18 kwietnia, do 14 dni przed jego rozpoczęciem będą mogły od niego odstąpić bez kosztów. Zasada obowiązuje do 30 kwietnia tego roku.

Ten sam termin graniczny przyjął DER Touristik dla anulacji nowo kupionych wycieczek z terminem podróży do 31 października. Dotyczy to oferty marek Dertour, ITS, Jahn Reisen, Meiers Weltreisen i ADAC Reisen. Schauinsland działa według podobnej zasady, choć inne są terminy graniczne – wyjazd do końca października, rezerwacja założona do 31 marca, możliwość rezygnacji do 15 kwietnia. Objęte są nimi imprezy turystyczne i zamówienia samych hoteli, wyłączone wycieczki tworzone dynamicznie i obejmujące przeloty samolotami rejsowymi. Biuro przypomina, że jeśli klient zrezygnuje z wyjazdu, agent nie dostanie prowizji.

ZOBACZ TAKŻE: Koronawirus – Bruksela rozważa pomoc dla gospodarki

Inni touroperatorzy, którzy wprowadzili warunki specjalne w postaci bezkosztowej anulacji to Bentour Reisen (termin rezygnacji do 31 marca, wyjazdu od 1 kwietnia do 31 października, wyłączenia jak u pozostałych touroperatorów), Grupa FTI (okres rezerwacji od 1 marca do 18 kwietnia, termin wyjazdu do 31 października, decyzję trzeba podjąć najpóźniej 14 dni przed wyjazdem, wyłączenia jak u pozostałych touroperatorów i dodatkowo rezerwacje samych noclegów założone przez banki miejsc hotelowych i usługi połączone z biletami wstępu), Chamäleon (rezerwacje do 30 kwietnia, możliwość odstąpienia na dwa miesiące przed wylotem, dla wybranych wycieczek do Chin i Iranu biuro oferuje też możliwość bezkosztowej zmiany na inną imprezę).

Niemiecki portal branży turystycznej Touristik Aktuell przeanalizował, jakie zmiany w zasadach rezerwacji wprowadzili w związku z koronawirusem tamtejsi touroperatorzy. Część turystów boi się wyjeżdżać, dlatego rezygnuje z wcześniej zamówionych imprez lub wstrzymuje się z decyzją o ich zakupie.

Biura przeciwdziałają skutkom paniki w różny sposób – na przykład Alltours Flugreisen gwarantuje możliwość bezkosztowej rezygnacji z wycieczki lub zamienienia jej na inną. Zasada dotyczy nowych rezerwacji założonych do 30 kwietnia z terminem wylotu od 15 marca do 31 października. By skorzystać z tej możliwości, klient musi podjąć decyzję o zmianie lub rezygnacji najpóźniej 14 dni przed rozpoczęciem podróży. Nowe zasady nie obejmują jednak wycieczek pakietowanych dynamicznie i połączonych z wylotem liniami rejsowymi.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"