Najszybciej wrócą wycieczki jednodniowe

Po kryzysie turyści najpierw ruszą na wycieczki jednodniowe, potem na kilkudniowe, następnie na wyjazdy służbowe, a dopiero na końcu na dłuższy wypoczynek i w podróże typu MICE – uważają analitycy rynku turystycznego.

Publikacja: 15.04.2020 07:06

Najszybciej wrócą wycieczki jednodniowe

Foto: Fot. AFP

Dwif, niemiecka firma konsultingowa specjalizująca się w analizowaniu i strategiach dla rynku turystycznego, przygotowała opracowanie, z którego wynika, że po kryzysie najszybciej odbudują się wycieczki jednodniowe. Analitycy uważają, że na początku turyści będą podróżować w pobliżu miejsca zamieszkania. Tu odbudowa popytu będzie szybka i sytuacja zacznie wracać do normy. Regionalne i krajowe organizacje i biura podróży (DMO) powinny przygotować się na boom, opracować zawczasu strategię promocji i zadbać o dostępność komunikacyjną.

CZYTAJ TEŻ: Sondaż: Czy koronawirus wpłynie na plany wakacyjne Polaków?

Do segmentów, które po koronawirusie odbudują się szybko, należą też wycieczki krótkookresowe. Dwif zachęca DMO, by przygotowały oferty gwarantujące przeżycia dopasowane do oczekiwań różnych turystów i opracowały kilka strategii komunikacji dla poszczególnych grup. Turyści mogą w większym stopniu niż zazwyczaj zwracać uwagę na ceny, ponieważ prawdopodobnie będą czasowo mieć mniejsze przychody.

Równie szybko odrodzą się podróże służbowe – tu także powrót do stanu sprzed wybuchu kryzysu powinien nastąpić w niedługim czasie. Trzeba jednak pamiętać, że im dłużej obecna sytuacja będzie się utrzymywać, tym bardziej pracownicy przyzwyczają się do korzystania z narzędzi cyfrowych. To może się negatywnie odbić na podróżach biznesowych. DMO powinny na bieżąco informować, w jakim zakresie działają środki komunikacji miejskiej, obiekty noclegowe i gastronomiczne. Warto podjąć współpracę z przedsiębiorstwami przewozowymi i gestorami bazy noclegowej.

Dłuższe wyjazdy na urlop będą odradzały się ze średnią szybkością. Wszystko zależy od tego, jak długo potrwa kryzys i w którym momencie sytuacja się ustabilizuje. Im dłużej bieżący stan będzie się utrzymywał, tym gorzej odbije się to na rynku pracy – dotyczy to zarówno redukcji wymiaru zatrudnienia, jak i bezrobocia, co dalej przełoży się na spadek przychodów. Na razie analitycy nie podają, jaki będzie stopień zainteresowania wyjazdami krajowymi, a jaki zagranicznymi, sugerują jednak, żeby zawczasu przygotować produkty i strategie dopasowane do różnych grup. Trzeba też liczyć się z tym, że turyści będą dysponować mniejszymi kwotami na podróże.

ZOBACZ TAKŻE: Turystyka zmieni się, ale nie straci na znaczeniu

Choć analitycy przewidują, że sektor MICE będzie odradzał się w perspektywie średnioterminowej, to przy mniejszych wydarzeniach powrót do normalności może nastąpić szybko, a nawet bardzo szybko. Z kolei duże imprezy zaplanowane na pierwsze półrocze tego roku będą przesunięte na dalsze terminy. Im dłużej potrwa kryzys, tym chętniej firmy będą korzystać z rozwiązań mobilnych przy mniejszych spotkaniach do 10, a nawet 15 uczestników. Do odbudowy rynku DMO powinny przygotować się wspólnie z hotelami organizującymi konferencje, firmami cateringowymi, obiektami konferencyjnymi, convention bureaux i innymi uczestnikami rynku MICE.

Dwif, niemiecka firma konsultingowa specjalizująca się w analizowaniu i strategiach dla rynku turystycznego, przygotowała opracowanie, z którego wynika, że po kryzysie najszybciej odbudują się wycieczki jednodniowe. Analitycy uważają, że na początku turyści będą podróżować w pobliżu miejsca zamieszkania. Tu odbudowa popytu będzie szybka i sytuacja zacznie wracać do normy. Regionalne i krajowe organizacje i biura podróży (DMO) powinny przygotować się na boom, opracować zawczasu strategię promocji i zadbać o dostępność komunikacyjną.

Pozostało 83% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"