TUI Deutschland poprawia system rozliczeń z agentami

Fot. AFP

Prowizja nie będzie uzależniona od obrotu osiągniętego w poprzednim roku. TUI rezygnuje też z ograniczania wynagrodzenia za sprzedaż przecenionych ofert i wprowadza opłatę rezerwacyjną, której wysokość agenci ustalą samodzielnie.

TUI Deutschland ogłosił nowy system rozliczeń prowizyjnych, informuje niemiecki portal branży turystycznej Travel Talk. Dyrektor sprzedaży Peter Wittmann podkreśla, że przy tworzeniu nowych zasad touroperator kierował się sugestiami agentów. Zmian jest kilka: wysokość prowizji nie będzie już zależała od sprzedaży osiągniętej w poprzednim roku rozliczeniowym. Dzięki temu agenci nie muszą się obawiać, że w kolejnym będą zarabiać mniej niż dotychczas.

CZYTAJ TEŻ: Niemieccy agenci: Trzeba zmienić zasady wypłacania prowizji

Touroperator rezygnuje też z ograniczenia wysokości prowizji do 10 procent przy ofertach promocyjnych. Teraz będzie można zarobić na tym produkcie do 15 procent. Nowością jest też system TUI Stars, który od listopada tego roku zastąpi dotychczasowy TUI-Value, który zakładał, że wybrane produkty, na przykład pobyty w hotelach własnych TUI, były premiowane wyżej niż podstawowe. Koncepcja TUI Stars jest podobna, różnica polega na tym, że systemem nie są objęte raz określone produkty, ale różne oferty, które będą się pojawiać w każdym miesiącu. Z dużym prawdopodobieństwem nadal będą to wycieczki do obiektów zarządzanych przez koncern lub realizowane jego liniami lotniczymi, ale mówi się też o innych pakietach. Udział produktu TUI Stars w programie TUI będzie stanowił co najmniej 20 procent.

Z całkowitego obrotu wyłączone będą rejsy realizowane przez TUI Cruises – tu już od zeszłego roku obowiązywał oddzielny system rozliczeń. Touroperator ograniczył też tabelę prowizyjną z 7 do 5 stopni. Agenci nie otrzymają natomiast nawet cząstkowego wynagrodzenia w wypadku anulowania wyjazdu. TUI rozumie oczekiwania sieci sprzedaży, ale tłumaczy, że on sam zarabia tylko wtedy, kiedy turysta faktycznie wyjedzie na wakacje.

ZOBACZ TAKŻE: Agenci: 5 procent prowizji niezależnie od wyniku

W zamian organizator wprowadzi całkowitą nowość – agenci będą mogli dopisać do ceny podróży dodatkową opłatę serwisową. Jej wysokość określą samodzielnie. Zostanie ona ujęta w systemie rezerwacyjnym, dzięki czemu automatycznie pojawi się na rozliczeniu. Co prawda ma być wyszczególniona jako oddzielna pozycja, ale doradcy nie będą musieli jej pobierać w formie gotówki od klienta, ten ostatni ureguluje ją wraz z całą należnością za imprezę. Ta funkcjonalność zacznie działać pod koniec roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Burmistrz Wenecji o turystach: „Łachmaniarze”

Burmistrz Wenecji przyznał rację personelowi tamtejszej restauracji, który wystawił trójce turystów z Wielkiej Brytanii ...

Mondial: W tym roku 800 tysięcy Polaków zrezygnuje z wakacji

Ponad połowa dorosłych Polaków (52 procent) zapowiada, że pojedzie na wakacje. To o 800 ...

W tym roku Niemcy wybrali Turcję

Wedle portalu HolidayCheck w tym roku niemieckich turystów najbardziej interesowały wyjazdy na Riwierę Turecką. ...

Air France uruchomi nowe loty dla turystów

Heraklion, Palermo, Olbia i Split – to nowe porty, do których zamierza w lecie ...

W Orbisie rosną ceny i przychody

Orbis korzysta z dobrej koniunktury na rynku hotelarskim. W pierwszej połowie 2017 roku spółka ...

Neckermann: Mamy więcej city breaków

Biuro podróży Neckermann niemal podwoiło liczbę hoteli w dużych miastach Europy, oferowanych miłośnikom city ...