Brytyjczycy wydają więcej na wakacje. Chcą czegoś wyjątkowego

O niemal 40 procent wzrosła średnia cena, jaką płacą teraz Brytyjczycy za wakacje. I choć nie są to dane dla całego rynku, ale od poszczególnych touroperatorów, to coraz więcej biur podróży potwierdza, że klienci chcą się w tym roku turystycznie rozpieszczać.

Publikacja: 31.03.2021 08:05

Brytyjczycy wydają więcej na wakacje. Chcą czegoś wyjątkowego

Foto: Fot. AFP

Przedstawiciele brytyjskich biur podróży, którzy wzięli udział w debacie zorganizowanej przez portal Travel Weekly, potwierdzają, że klienci w tym roku na swoje wakacje wydają więcej niż w latach poprzednich. Dyrektor marketingu i sprzedaży Premier Holidays Debbie Goffin mówi, że średnia cena rezerwacji jest w tym roku o 37-38 procent wyższa niż w 2019 roku. Dotyczy to wyjazdów zarówno do bliskich, jak i dalekich krajów. Te ostatnie są zamawiane raczej na 2022 rok, natomiast te pierwsze – tu wymienia Wyspy Normandzkie i wyspy archipelagu Scilly – głównie na nadchodzące lato.

Jak twierdzi, klienci chętniej spełniają swoje marzenia – wybierają wymarzone miejsca, doświadczenia, chcą, by ich wakacje były wyjątkowe. Zamawiają dłuższe pobyty, decydują się na zakwaterowanie w miejscach o lepszym standardzie. To samo dotyczy przelotów.

CZYTAJ TEŻ: Wielka Brytania. Minister transportu: Za wcześnie na rezerwowanie wakacji

Prezes biura USAirtours Guy Novik zauważa, że wzrosła sprzedaż wycieczek na trzy tygodnie, w czasie których klienci zmieniają miejsce pobytu. Ponieważ obecnie wyjazd wiąże się w różnymi wymogami, chcą, by wysiłek związany z pokonaniem tych trudności, bardziej im się opłacał. Novik przyznaje, że w momencie ogłoszenia przez premiera Borisa Johnsona strategii wychodzenia z kryzysu, klientów przybyło, sprzedaż doszła do 50 procent tej uzyskanej w lutym 2019 roku.

Większość osób zamawia wycieczki na koniec tego roku i początek przyszłego. Zdarzają się też tacy, który rezerwują z ponad rocznym wyprzedzeniem, o ile pozwalają na to przewoźnicy – część programu jest już dostępna w systemach rezerwacyjnych. Szef USAirtours zwraca jednak uwagę, że w przyszłym roku oferta będzie uboższa, bo linie lotnicze ograniczyły siatkę połączeń. Dodaje, że należy też spodziewać się wzrostu cen.

Także agenci, którzy wzięli udział w debacie, zauważają wzrost popytu po ogłoszeniu planu przez Johnsona, spodziewają się, że po przedstawieniu strategii otwarcia turystyki, będzie dalej rósł. – Nadal jesteśmy daleko od punktu, w którym powinniśmy być, ale przynajmniej zmierzamy w dobrym kierunku – mówi Miles Morgan, prezes Miles Morgan Travel. – Większość naszych klientów to starsze osoby, zamożni emeryci i większość z nich czeka na ogłoszenie 12 kwietnia – dodaje.

ZOBACZ TAKŻE: Brytyjczycy szturmują biura podróży. Sprawił to premier

Według pierwotnego planu premier miał przedstawić decyzje dotyczące wyjazdów zagranicznych, teraz z doniesień medialnych wynika, że ma to nastąpić wcześniej, bo 5 kwietnia. Na rynku spekuluje się jednak, że Brytyjczycy nie będą mogli podróżować za granicę przed lipcem.

Przedstawiciele branży turystycznej potwierdzają, że ludzie chcą wyjeżdżać, dlatego wszyscy z niecierpliwością czekają na decyzje rządu. Prezes Advantage Travel Partnership, Julia Lo Bue-Said, dodaje, że tym, czego wszyscy chcą uniknąć, jest kolejna fala zmian rezerwacji wyjazdów i przesuwania ich na inne terminy.

Przedstawiciele brytyjskich biur podróży, którzy wzięli udział w debacie zorganizowanej przez portal Travel Weekly, potwierdzają, że klienci w tym roku na swoje wakacje wydają więcej niż w latach poprzednich. Dyrektor marketingu i sprzedaży Premier Holidays Debbie Goffin mówi, że średnia cena rezerwacji jest w tym roku o 37-38 procent wyższa niż w 2019 roku. Dotyczy to wyjazdów zarówno do bliskich, jak i dalekich krajów. Te ostatnie są zamawiane raczej na 2022 rok, natomiast te pierwsze – tu wymienia Wyspy Normandzkie i wyspy archipelagu Scilly – głównie na nadchodzące lato.

Pozostało 80% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"