Co prawda stacjonarne biura agencyjne nadal stanowią główne miejsce zakupu wycieczek w Niemczech, ale z każdym rokiem biura internetowe zyskują coraz większy udział w rynku imprez zorganizowanych. W zeszłym roku ci ostatni sprzedali wycieczki za prawie 26 miliardów euro, co odpowiada 40 procentom wartości całego rynku wartego 64,7 miliarda euro. Jeszcze trzy lata temu było to 35 procent. Dla porównania – klasyczne biura agencyjne miały łączny obrót w wysokości 26,4 miliarda euro, co oznaczało wzrost o 4,6 procent wobec roku 2016.
Większość rezerwacji przypadła na 20 portali, które magazyn „FVW” ujął w swoim zestawieniu, ich skumulowane przychody wyniosły w 2017 roku 12,3 miliarda euro i były o 12,7 procent wyższe niż rok wcześniej.
O 20 procent wynik poprawił Booking.com (2,4 miliarda euro), na drugim miejscu znalazła się Expedia z wynikiem 1,45 miliarda euro (wzrost o 3,6 procent), która sprzedaje oferty touroperatorów, pakietuje dynamicznie i pośredniczy w rezerwowaniu domów wakacyjnych przez kupioną niedawno spółkę Homeaway.
Największy wzrost przychodów zanotował portal Check24 – o 55,6 procent, do 1,4 miliarda euro. W pierwszej piątce znalazł się także HRS, który specjalizuje się w sprzedawaniu noclegów i obsłudze podróżny biznesowych. W zeszłym roku jego wynik się pogorszył, sprzedaż wyniosła miliard euro i była o 4,8 procent gorsza niż rok wcześniej. Holidaycheck zwiększył sprzedaż o 13 procent, do 870 milionów euro. Invia Germany sprzedała wycieczki za 950 milionów euro (mniej o 5 procent), Edreams Odigeo poprawił przychody o 10 procent, do 845 milionów euro, a TUI Deutschland zwiększył sprzedaż przez internet (włączając w to portal TUIfly.com) o 6,7 procent,do 800 milionów.