Net Clubów będzie prawie trzydzieści, a więc o kilka więcej niż w sezonie 2018 roku, i będą czynne od 15 czerwca do 15 września przyszłego roku, a więc stosunkowo długo. Animatorzy będą brali też udział w wycieczkach fakultatywnych, żeby urozmaicać czas ich uczestnikom.
Jednym ze sposobów uniknięcia bezpośredniego starcia z konkurencją – co jest szczególnie istotne na tak agresywnym rynku, jak polski – jest uzbrojenie się w hotele na wyłączność.
Nowością w sezonie 2019 będzie, że już 85 procent pokojów w naszej ofercie to będą pokoje w hotelach, do których z Polski będzie można pojechać tylko z Net Holiday. Mamy je na wyłączność. To efekt polityki grupy Alexandria, która zawiera z hotelarzami kontrakty na wiele lat, dzięki czemu ma też większy wpływ na jakość obsługi, poprawę infrastruktury i inwestycje.
Zresztą grupa wiele sama inwestuje. W Primorsku całkowicie odnawia hotel Belveder Alexandria Club, który po zmianach będzie miał cztery i pół gwiazdki, zjeżdżalnie i kompleks basenów. W naszym flagowym hotelu Hermes, a według nowej nazwy Hermes Ultra All Inclusive Net Club, powstanie aquapark. Z kolei na Rodos Alexandria Group buduje od podstaw czterogwiazdkowy hotel Evita Mare, tuż przy plaży. Ta pierwsza inwestycja planowana jest na 2020 rok, ale dwie pozostałe przyjmą gości już w 2019.
Inwestujemy, żeby mieć hotele tylko do swojej dyspozycji. Ta polityka pozwala nam między innymi nie brać udziału w wyścigu „kto da niższą cenę”, jaki obserwujemy często w systemach rezerwacyjnych, kiedy ten sam obiekt oferuje kilku touroperatorów.
Zresztą warto powiedzieć, że nie celujemy w najtańszego klienta, raczej w tego który ceni sobie jakość. Udało nam się w Polsce wypromować kilka hoteli na naprawdę wysokim poziomie. Klienci zrozumieli, że są one warte swojej ceny. Te obiekty sprzedają się w pierwszej kolejności.
Czy nowy sezon przynosi też jakieś nowości w waszych kontaktach z biurami agencyjnymi?
Agenci są dla nas najważniejszym kanałem sprzedaży. Mamy też sprzedaż online i ona w naturalny sposób dynamicznie rośnie, ale, podkreślam, agenci są dla nas najważniejsi.
Naszym atutem są cotygodniowe spotkania z agentami, prowadzone w formie webinariów. Ta forma szkoleń i prezentacji bardzo nam się sprawdziła, agenci chętnie z niej korzystają. Szczególnie spotkania z menedżerami produktu, którzy opowiadają o poszczególnych kierunkach i hotelach oraz przekazują wiele dodatkowych informacji, których nie można znaleźć w katalogach, cieszą się ich zainteresowaniem.
Żeby ułatwić dostęp do naszej oferty, wraz ze startem sprzedaży sezonu 2019 uruchomiliśmy możliwość jej rezerwowania za pośrednictwem systemu Blue Vendo, drugiego najpopularniejszego systemu obok Merlina. Jednocześnie wprowadziliśmy zasadę, że każdy agent ma teraz w obsługującym nas banku osobny rachunek. Dzięki temu wspólne rozliczenia są łatwiejsze i przejrzystsze.
Blue Vendo pozwoliło nam też uruchomić pakietowanie dynamiczne pod marką Net Booking. Inna marka ma wyraźnie odróżniać tę formę wyjazdów od tradycyjnych produktów czarterowych spod znaku Net Holiday. Tak zwane prepakiety dynamiczne obejmują nie tylko tradycyjne w naszej ofercie kierunki w basenie Morza Śródziemnego, ale też dalekie destynacje, egzotyczne, uzupełniające naszą letnią ofertę. Do ich tworzenia wykorzystujemy zarówno loty liniami regularnymi jak i low costami, noclegi z bed banków i ubezpieczenia.