Rosyjskie biura podróży: Promocja Polski kuleje

Zdaniem rosyjskich touroperatorów powodem, dla którego tak niewielu turystów z Rosji obiera Polskę za cel swoich podróży, jest brak promocji i informacji o produktach.

Publikacja: 04.02.2020 07:18

Rosyjskie biura podróży: Promocja Polski kuleje

Foto: Fot. www.polska.travel

Z danych Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że w pierwszych dziewięciu miesiącach zeszłego roku do Polski przyjechało 729 tysięcy podróżnych z Rosji. To o 4,2 procent więcej niż rok wcześniej. Większość tych wizyt nie ma jednak charakteru turystycznego – w tym celu w zeszłym roku wybrało się do Polski około 40 tysięcy osób.

Rosyjscy touroperatorzy zanotowali niewielki wzrost popytu na wyjazdy nad Wisłę, ale dotyczy to dwóch segmentów oferty – wycieczek objazdowych i wypadów do miast. Tak przynajmniej twierdzi dyrektor marketingu i PR w biurze Russian Express, Anna Filatow, na którą powołuje się portal branżowy Atorus. U touroperatora PAC Group popyt na takie oferty zwiększył się w zeszłym roku o 15 procent. O większym zainteresowaniu mówi też Intourist, który po stronie zalet podróży do Polski wymienia krótki czas lotu, duży wybór wycieczek i atrakcyjne ceny.

ZOBACZ TAKŻE: Rosjanie wrócą do Egiptu najwcześniej w 2020 roku

Prezes PAC Group Anna Owczarenko uważa, że potencjał Polski nie jest na rynku rosyjskim w pełni wykorzystywany, głównie z powodu braku wystarczającej promocji Polski jako kierunku bliskiego, przyjaznego, dobrze skomunikowanego z Rosją, bogatego w atrakcje i znanego z dobrej kuchni. – W Polsce większość osób rozumie rosyjski, nawet jeśli się nim nie posługuje – dodaje.

Filatow zwraca uwagę na inny problem – wielu Rosjan uważa, że do Polski warto przyjechać na zakupy, a nie żeby zwiedzać i odkrywać dziedzictwo kulturowe i kulinarne. Dodatkową przeszkodą może być brak bezpośrednich połączeń do takich miast jak Kraków, Gdańsk czy Wrocław – dziś łatwo można się dostać tylko do Warszawy.

W Rosji, zdaniem cytowanych touroperatorów, warto promować także turystykę wellness i medyczną. Ta ostatnia może zyskać zwolenników, bo jak podkreśla Owczarenko, wielu polskich lekarzy zna rosyjski. Przedstawiciel Intouristu jako powód małej sprzedaży wymienia natomiast brak znajomości oferty wśród agentów. POT dostrzegł ten problem i zorganizował w Moskwie 31 stycznia szkolenie dla zainteresowanych turystyką medyczną.

CZYTAJ TEŻ: Minister Emilewicz zaprasza na weekend za pół ceny

Na ten rok rosyjscy touroperatorzy planują rozszerzyć ofertę wyjazdów do Polski. Na przykład Intourist wprowadzi nowe programy wycieczek objazdowych, a PAC Group już wprowadził do sprzedaży nowe miasta i wypady weekendowe. Jak duże są to wzrosty, biura nie podają.

Z danych Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że w pierwszych dziewięciu miesiącach zeszłego roku do Polski przyjechało 729 tysięcy podróżnych z Rosji. To o 4,2 procent więcej niż rok wcześniej. Większość tych wizyt nie ma jednak charakteru turystycznego – w tym celu w zeszłym roku wybrało się do Polski około 40 tysięcy osób.

Rosyjscy touroperatorzy zanotowali niewielki wzrost popytu na wyjazdy nad Wisłę, ale dotyczy to dwóch segmentów oferty – wycieczek objazdowych i wypadów do miast. Tak przynajmniej twierdzi dyrektor marketingu i PR w biurze Russian Express, Anna Filatow, na którą powołuje się portal branżowy Atorus. U touroperatora PAC Group popyt na takie oferty zwiększył się w zeszłym roku o 15 procent. O większym zainteresowaniu mówi też Intourist, który po stronie zalet podróży do Polski wymienia krótki czas lotu, duży wybór wycieczek i atrakcyjne ceny.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Grecos: To był udany sezon. Urośliśmy o jedną piątą
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej