CitizenPlane (CP) to francuski start-up założony w 2018 roku, oferujący biurom podróży i przewoźnikom lotniczym narzędzie do sprzedaży pojedynczych miejsc w samolotach (w rejsach czarterowych i regularnych), które nie sprzedały się w ramach pakietów i bloków. CP nie sprzedaje ich poprzez własną platformę, ale za pośrednictwem ponad 120 internetowych agencji turystycznych i metawyszukiwarek, z którymi współpracuje, takich jak eSky, Skycanner, Kayak, Kiwi.com czy eDreams. Poprzez ich systemy dostęp do biletów mają indywidualni pasażerowie.
– To rewolucyjne rozwiązanie, bo dotąd touroperatorzy mieli bardzo ograniczone możliwości sprzedawania pojedynczych foteli w samolotach, których nie sprzedali w ramach pakietów – mówi menedżer ds. sprzedaży na Polskę CitizenPlane Michał Wichrowski. – Poza tym dzięki nam mogą współpracować z wieloma pośrednikami bez zawierania z nimi osobnych umów – dodaje.
CP współpracuje już z ponad 250 touroperatorami w ponad 30 krajach, w Polsce między innymi z Itaką, Grecosem, Oasisem Tours czy Wygodą Travel, a w Europie z DER Touristik, FTI czy Sunwebem. Z platformy CP mogą również korzystać przewoźnicy lotniczy (regularni i czarterowi), powiększając liczbę kanałów sprzedaży i docierając do znacznie większej liczby potencjalnych pasażerów – zachęca CitizenPlane. Od początku działalności firma sprzedała ponad 100 tysięcy biletów w ponad 120 krajach.
CZYTAJ TEŻ: Serwis eSky będzie sprzedawał bilety na czartery Rainbowa
Jak to działa? Pierwszym krokiem jest rejestracja na platformie: https://citizenplane.typeform.com/to/bzNBad. – Oferujemy trzy formy współpracy – wyjaśnia Michał Wichrowski. – Touroperator może wprowadzić bilety do systemu, podając w formularzu na naszej platformie, skąd, dokąd i kiedy leci samolot, liczbę miejsc i ich cenę, może też wypełnić arkusz kalkulacyjny Excel, podając te same dane, i przesłać go nam albo zintegrować swój system z naszym. Touroperatorzy preferują dwa pierwsze sposoby, z trzeciego mogą korzystać tylko największe podmioty – dodaje menedżer.