W pandemii więcej Niemców rezerwuje wakacje w internecie

Niemcy coraz chętniej rezerwują wyjazdy przez internet. O ile w 2019 roku na taką formę zakupu imprezy zorganizowanej zdecydowało się 44 procent klientów, o tyle w zeszłym odsetek ten wzrósł do 49 procent.

Publikacja: 15.03.2021 07:24

W pandemii więcej Niemców rezerwuje wakacje w internecie

Foto: Fot. AFP

Niemiecki instytut badań rynku turystycznego Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen (FUR) jak zawsze przy okazji targów berlińskich ITB omówił miniony rok i przedstawił wyniki badania prowadzonego wśród mieszkańców kraju. Okazuje się, że w zeszłym roku urlop, który trwał pięć dni lub więcej, w sieci zamówiło 49 procent osób – rok wcześniej było to 44 procent.

Znacząco spadła też liczba rezerwacji zakładanych w czasie bezpośredniej rozmowy z konsultantem przez telefon – z 39 procent w 2019 roku do 31 procent w zeszłym. W liczbach bezwzględnych widać jednak duży generalny spadek sprzedaży. Zamówień będących wynikiem rozmów bezpośrednich było o 11,3 miliona mniej, a w wypadku zakupów przez internet o 6,5 miliona mniej.

CZYTAJ TEŻ: Niemieccy turyści ruszyli na zakupy. Później niż zwykle

Analiza wykazała, że w zeszłym roku Niemcy kupili o 30 procent mniej wyjazdów na pięć dni lub dłużej, na ten cel wydali o 40 procent mniej pieniędzy, w grupie wypadów krótszych (2-4 dni) spadek wyniósł 60 procent rok do roku. Najgorzej sytuacja przedstawia się w segmencie zorganizowanych wycieczek lotniczych – w zeszłym roku było ich o 70 procent mniej.

Szef działu badań w FUR Ulf Sonntag, odnosząc się do rosnącego udziału kanałów cyfrowych w sprzedaży usług turystycznych, zwraca uwagę, że trend ten jest szczególnie widoczny w grupie wyjazdów, które zazwyczaj kupowane były w tradycyjnych biurach agencyjnych. Mowa o pobytach krajowych, ale też o wycieczkach zorganizowanych do Turcji czy Grecji.

ZOBACZ TAKŻE: Niemiecka turystyka ma plan odmrażania podróży. Osiem punktów

Badanie odnosi się nie tylko do zeszłego roku, ale też do bieżącego. Wynika z niego, że większość Niemców patrzy w najbliższą przyszłość optymistycznie. Czas i pieniądze na wyjazdy ma tyle samo osób, co przed rokiem (odpowiednio 66 i 62 procent), a chęć do podróżowania spadła w niewielkim stopniu – z 57 do 51 procent. – Co prawda wiele osób nie wie, czy i kiedy będzie można znów podróżować, ale jednocześnie widać, że tęsknota za wyjazdami jest ogromna – podsumowuje Sonntag.

Niemiecki instytut badań rynku turystycznego Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen (FUR) jak zawsze przy okazji targów berlińskich ITB omówił miniony rok i przedstawił wyniki badania prowadzonego wśród mieszkańców kraju. Okazuje się, że w zeszłym roku urlop, który trwał pięć dni lub więcej, w sieci zamówiło 49 procent osób – rok wcześniej było to 44 procent.

Znacząco spadła też liczba rezerwacji zakładanych w czasie bezpośredniej rozmowy z konsultantem przez telefon – z 39 procent w 2019 roku do 31 procent w zeszłym. W liczbach bezwzględnych widać jednak duży generalny spadek sprzedaży. Zamówień będących wynikiem rozmów bezpośrednich było o 11,3 miliona mniej, a w wypadku zakupów przez internet o 6,5 miliona mniej.

Biura Podróży
Itaka rozstaje się z Wakacje.pl. "Brak wspólnego interesu"
Biura Podróży
Ranking biur podróży 2024. Dwaj liderzy na czele - Itaka Holdings i TUI Poland
Biura Podróży
Gwałtowna przecena wakacji w Turcji. Za sprawą dwóch biur podróży
Biura Podróży
Anex Tour lata już z Katowic do Turcji szerokokadłubowym boeingiem 777-300ER
Biura Podróży
35 lat Itaki: 10 milionów klientów i największy zysk w historii
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO