Stałe godziny otwarcia? Niemieccy agenci turystyczni: To passé

Choć agenci w Niemczech nadal podają na drzwiach swoich biur godziny otwarcia, to wielu z nich wcale ich nie przestrzega. Klientów obsługują wtedy, kiedy ci mają na to czas, coraz częściej umawiają się też z nimi na konkretne spotkania.

Publikacja: 19.07.2021 08:37

Stałe godziny otwarcia? Niemieccy agenci turystyczni: To passé

Foto: Fot. Adobe Stock

Niemiecki portal branży turystycznej Counter-vor9 przeprowadził ankietę wśród biur agencyjnych, w której zapytał o trendy w obsłudze klientów. Wzięło w niej udział 600 przedstawicieli biur.

Okazuje się, że większość podchodzi do tej kwestii bardzo elastycznie. Ponad połowa pytanych twierdzi, że jest dostępna dla klientów nie tylko w tradycyjnych godzinach pracy, ale też poza nimi. A konkretnie: 13 procent pracuje w czasie faktycznego otwarcia biura, 62 procent umawia się na indywidualne spotkania, a 50 procent poza poradą w stacjonarnym salonie sprzedaży oferuje ją także za pośrednictwem mediów cyfrowych, to znaczy e-maila, Whatsappa czy Facebooka.

CZYTAJ TEŻ: Ekspert do agentów turystycznych: Załóżcie własne biuro podróży

70 procent pytanych szefów biur agencyjnych jest przekonanych, że ograniczenie sprzedaży tylko do godzin otwarcia biura już się nie sprawdza. Z drugiej strony 30 procent twierdzi, że salony powinny obsługiwać klientów tylko w tym czasie. „Ostatecznie Media Markt, Saturn i C&A też się zamykają o godzinie 20” – pisze jeden z uczestników ankiety. Inny dodaje, że do takiego systemu (bez sztywno zakreślonych godzin pracy) trudno przekonać pracowników.

Z licznych komentarzy agentów wynika, że potrzeba większej elastyczności wcale nie pojawiła się w okresie pandemii. Wielu podkreśla, że coraz częściej umawia się z klientami na spotkania o konkretnej godzinie, niektórzy pracują tylko w takim systemie. To sprawia, że klienci czują się bardziej zobowiązani, a doradcy mogą się lepiej przygotować do rozmowy. Niektórzy agenci wręcz ograniczyli godziny otwarcia swoich salonów właśnie do takich wcześniej zaplanowanych konsultacji.

ZOBACZ TAKŻE: Brytyjczycy wracają do agentów turystycznych. Przed biurami kolejki

85 procent szefów biur agencyjnych, którzy wzięli udział w ankiecie przyznaje, że aby konkurować z portalami turystycznymi, agenci stacjonarni muszą być bardziej elastyczni. Z tym stwierdzeniem zgadza się też 70 procent pracowników i praktykantów.

Niemiecki portal branży turystycznej Counter-vor9 przeprowadził ankietę wśród biur agencyjnych, w której zapytał o trendy w obsłudze klientów. Wzięło w niej udział 600 przedstawicieli biur.

Okazuje się, że większość podchodzi do tej kwestii bardzo elastycznie. Ponad połowa pytanych twierdzi, że jest dostępna dla klientów nie tylko w tradycyjnych godzinach pracy, ale też poza nimi. A konkretnie: 13 procent pracuje w czasie faktycznego otwarcia biura, 62 procent umawia się na indywidualne spotkania, a 50 procent poza poradą w stacjonarnym salonie sprzedaży oferuje ją także za pośrednictwem mediów cyfrowych, to znaczy e-maila, Whatsappa czy Facebooka.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Biura Podróży
Anex Tour będzie promował Wietnam. „Nowy rozdział w naszej firmie”
Biura Podróży
Wakacje 2025 przestały drożeć. Tylko jeden kierunek wyłamał się z tej reguły
Biura Podróży
Anex Tour świętował udany rok. "W tym sezonie obsłużymy już pół miliona klientów"
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Biura Podróży
„Turystyka - bez barier”. Dzieci i seniorzy odwiedzili Dolny Śląsk z Polską Izbą Turystyki
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego