Rainbow ma w Grecji swoje biuro podróży

Nazywa się Rainbow Hellas, ma siedzibę w Atenach, a na jego czele stoi Greczynka – pierwsze biuro podróży założone przez Rainbowa poza granicami Polski.

Publikacja: 20.11.2019 02:05

Rainbow ma w Grecji swoje biuro podróży

Foto: Otwarcie własnych biur w poszczególnych krajach to naturalny krok rozwoju – mówi Grzegorz Baszczyński. Fot. materiały prasowe

Rainbow Hellas ma obsługiwać klientów Rainbowa, którzy będą wypoczywać w części lądowej Grecji (wyłączając półwysep Peloponez) i na jej pięciu wyspach: Krecie, Zakintos, Kos, Rodos i Korfu. Ma zapewnić im przejazd z lotniska do hotelu, organizować wycieczki fakultatywne i animacje. Będzie też nadzorować na miejscu pracę szefów poszczególnych kierunków, rezydentów, pilotów i przewodników.

Rocznie z Rainbowem do Grecji wyjeżdża około 120 tysięcy klientów. – Dotąd obsługiwały ich na miejscu różne firmy, nasi kontrahenci – mówi prezes Rainbowa Grzegorz Baszczyński. – Postanowiliśmy sami zająć się tymi usługami, uporządkować i ujednolicić niektóre procedury i czynności, wyeliminować pośredników. Dzięki temu zoptymalizujemy koszty, zwiększymy rentowność i poprawimy przepływ informacji.

CZYTAJ TEŻ: Rainbow: Rok rekordowego zysku

– Nie dążymy jednak do modelu, jaki przyjęła Itaka, która ma podobne spółki (w Hiszpanii, Turcji i w Grecji – red.), obsługujące nie tylko klientów polskiego biura, ale także touroperatorów z innych krajów. Nie mamy takich szerokich planów, to DMC (z angielskiego: destination management company – red.) na nasze własne potrzeby – zapewnia Baszczyński.

Czy coś się zmieni z punktu widzenia klientów touroperatora? – Nie, ale zyskamy większą elastyczność w kształtowaniu cen. Możemy też pomyśleć o pakietowaniu usług – noclegów w naszych hotelach z wycieczkami fakultatywnymi.

Rainbow ma już w Grecji pięć hoteli, z czego trzy na Zakintos były czynne w ostatnim sezonie letnim, a dwa – na Rodos i na Krecie – zamierza otworzyć dopiero w 2020 roku. Trwają w nich remonty i przebudowy. – Hotele i usługi turystyczne to jednak dwie różne dziedziny i postanowiliśmy ich nie łączyć, dlatego założyliśmy osobną spółkę – wyjaśnia prezes.

Rainbow Hellas formalnie zarejestrowane zostało wiosną, ale czekało kilka miesięcy na lokalną licencję i gwarancję ubezpieczeniową. – Początkowo mieliśmy nadzieję, że biuro ruszy już w tym roku w sezonie letnim. Formalności jednak nas przerosły – przyznaje Baszczyński.

Działanie Hellas nie obejmie półwyspu Peloponez i mniejszych kierunków greckich, które Rainbow ma w ofercie, jak Lesbos, Skopelos i Santorini.

W zeszłym roku Rainbow miał pół miliona klientów, w tym roku przewiduje obsłużenie podobnej liczby turystów. Baszczyński nie wyklucza, że podobne spółki firma założy więc w innych krajach, do których zawozi duże grupy turystów, czyli w Turcji i w Hiszpanii. – To w wypadku spółki naszej wielkości naturalny i logiczny krok w rozwoju – wyjaśnia.

ZOBACZ TEŻ: Rainbow: Nasi klienci zażyczyli sobie więcej wygód

Rainbow Hellas ma obsługiwać klientów Rainbowa, którzy będą wypoczywać w części lądowej Grecji (wyłączając półwysep Peloponez) i na jej pięciu wyspach: Krecie, Zakintos, Kos, Rodos i Korfu. Ma zapewnić im przejazd z lotniska do hotelu, organizować wycieczki fakultatywne i animacje. Będzie też nadzorować na miejscu pracę szefów poszczególnych kierunków, rezydentów, pilotów i przewodników.

Rocznie z Rainbowem do Grecji wyjeżdża około 120 tysięcy klientów. – Dotąd obsługiwały ich na miejscu różne firmy, nasi kontrahenci – mówi prezes Rainbowa Grzegorz Baszczyński. – Postanowiliśmy sami zająć się tymi usługami, uporządkować i ujednolicić niektóre procedury i czynności, wyeliminować pośredników. Dzięki temu zoptymalizujemy koszty, zwiększymy rentowność i poprawimy przepływ informacji.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Jaka przyszłość czeka agentów turystycznych? Odpowiedzi poszukają naukowcy
Biura Podróży
Rainbow wysłał mamy zastępcze na tureckie wakacje
Biura Podróży
W biurach podróży: Grecja i Bułgaria tanieją, Egipt drożeje, a Turcja co tydzień zmienia kurs
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Biura Podróży
Maciej Nykiel: Nekera ma pięć lat i jest już touroperatorem kompleksowym
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje