W TUI najpopularniejsze Majorka, Kreta i Rodos

4,2 miliona gości w bieżącym sezonie letnim i ceny średnio wyższe o 9 procent w porównaniu z okresem sprzed pandemii. Te liczby świadczą, że sytuacja na rynku turystycznym się poprawia – melduje Grupa TUI.

Publikacja: 13.08.2021 09:21

W TUI najpopularniejsze Majorka, Kreta i Rodos

Foto: Fot. AFP

Grupa TUI podsumowała trzeci kwartał tego roku obrachunkowego, obejmujący kwiecień, maj i czerwiec. Od maja koncern pozyskał 1,5 miliona nowych rezerwacji z terminem realizacji w bieżącym sezonie letnim. Oznacza to, że tego lata na wakacje z TUI wybierze się w sumie 4,2 miliona klientów – podaje firma w komunikacie.

Przy tym ceny są średnio wyższe o 9 procent niż latem 2019 roku.

Zarówno w Niemczech, jak i w innych krajach źródłowych kontynentalnej Europy, zainteresowanie wyjazdami z biurem podróży jest duże – podkreśla TUI. Chociaż – zastrzega – w Wielkiej Brytanii odbicie będzie widoczne dopiero w czwartym kwartale roku, co związane jest z obowiązującymi tam długo ograniczeniami podróży zagranicznych.

Koncern przewiduje, że w szczycie sezonu uda mu się sprzedać 60 procent wyjazdów z tych zrealizowanych w przedpandemicznym 2019 roku i taki program przygotował.

CZYTAJ TEŻ: TUI przedłuża sobie pomoc banków. Do spłacenia ma 4,7 miliarda euro

Jego przychody w trzecim kwartale doszły do 650 milionów euro (rok temu 71,8 miliona euro), a strata operacyjna wyniosła 670 milionów euro (o 42,9 procent mniej niż przed rokiem). W segmencie „rynki i linie lotnicze”, do którego TUI zalicza działalność touroperatorską, strata operacyjna wyniosła 506 milionów euro (przed rokiem 696 milionów euro).

W sumie lepsza sprzedaż przyczyniła się do poprawy płynności koncernu. 9 sierpnia dysponował on 3,1 miliarda euro, czyli o około 1,4 miliarda więcej niż w maju 2021 roku.

– Wraz z luzowaniem obostrzeń rosną popyt i liczba rezerwacji – mówi cytowany w komunikacie prezes Grupy TUI Friedrich Joussen. – Tam, gdzie rządy przywracają możliwość prowadzenia biznesu w normalny sposób, odnosimy sukcesy. Z kolei w krajach, w których w dalszym ciągu obowiązują ograniczenia, wyniki finansowe są gorsze.

Joussen podkreśla też, że strategia przechodzenia na przedsiębiorstwo cyfrowe sprawdza się. Już prawie 70 procent klientów, którzy kupili wycieczkę zorganizowaną, korzysta z aplikacji TUI, a w trzecim kwartale 52 procent klientów zarezerwowało wakacje przez internet.

Najważniejszymi kierunkami wyjazdów klientów koncernu są Majorka i wyspy greckie, głównie Kreta i Rodos. Dobre wyniki przynoszą też inne segmenty działalności: wakacje krajowe, rejsy i segment hoteli własnych (obecnie otwarte są 283 obiekty działające pod markami koncernu (RIU, TUI Blue i Robinson) – zapewnia firma.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce ma nowy, dziewięcioosobowy zarząd
Biura Podróży
Rząd będzie deregulował turystykę. Zielone światło dla projektu biur podróży
Biura Podróży
Wycieczki zorganizowane? Młodzi turyści lubią je bardziej niż starsi. "Widzą więcej"
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biura Podróży
Ceny wakacji w Grecji, Turcji i Bułgarii wspięły się na nowe szczyty