Dane Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego potwierdzają dobrą sprzedaż imprez turystycznych w biurach podróży. Najnowsze dane pokazują, że w marcu tego roku organizatorzy zawarli z klientami 668,5 tysiąca umów, o 89 procent więcej niż w marcu 2022 roku, kiedy było ich 353,7 tysiąca i o 2 procent mniej niż w marcu 2019 roku, kiedy było ich 685,2 tysiąca.
Czytaj więcej
Od października zeszłego roku do końca lutego tego roku biura podróży miały 2,41 miliona klientów. Połowa z nich kupiła wyjazdy czarterowe. Wzrost sprzedaży tego typu zorganizowanych podróży wyniósł prawie 50 procent.
Z tego najwięcej sprzedano wyjazdów z wykorzystaniem samolotu czarterowego – 309,3 tysiąca (46,3 procent). Na drugim miejscu znalazły się wyjazdy krajowe (plus kraje sąsiednie) – 239,6 tysiąca (35,8 procent). Trzecią grupę stanowiły podróże zagraniczne, ale innym środkiem transportu niż czarter (autokar, linia lotnicza z regularnymi połączeniami) – 119,7 tysiąca (17,9 procent).
Jeśli zsumować imprezy zagraniczne, to widać, że stanowiły one 64,2 procent wszystkich sprzedanych przez biura podróży.
Najdynamiczniej wzrosła sprzedaż czarterów – o 124 procent wobec poprzedniego roku i o 37 procent wobec roku 2019. „Inne środki transportu” rosły o odpowiednio o 117 i 8 procent. Z kolei krajowe wyjazdy wprawdzie wzrosły rok do roku o 50 procent, ale było ich o 31 procent mniej niż przed pandemią.