PKL zbudują kolej gondolową nad zaporą w Solinie

Fot. materiały prasowe

Gmina Solina i Polskie Koleje Linowe (PKL) podpisały umowę sprzedaży działek nad Jeziorem Solińskim pod budowę kolei linowej. Pierwszych turystów ma ona przewieźć późną wiosną 2022 roku.

Podpisanie umowy formalnie kończy proces przetargu, który polegał na sprzedaży nieruchomości gminnych z jednoczesnym zobowiązaniem się inwestora do budowy kolei linowej – informują PKL w komunikacie. Kolejnym krokiem będzie uzyskanie pozwolenia na budowę i wyłonienie wykonawcy inwestycji.

– To dobry dzień dla Polskich Kolei Linowych, gminy Solina i całego województwa podkarpackiego – mówi prezes PKL Daniel Pitrus, cytowany w komunikacie. – Podpisanie tej umowy jest początkiem procesu powstania nowego ośrodka turystycznego Grupy PKL, realizowanego zgodnie z przyjętą strategią rozwoju w bardzo atrakcyjnej lokalizacji turystycznej. Dla gminy Solina jest to szansa na nowe miejsca pracy i kolejną, bardzo ważną atrakcję turystyczną – wskazuje.

Wizualizacja, materiały prasowe

– Budowa kolei widokowej nad zaporą wodną idealnie wpisuje się w naszą strategię, której osią jest tworzenie obiektów w miejscach popularnych turystycznie – dodaje członek zarządu PKL Patryk Białokozowicz.

Samorząd gminy Solina określił w warunkach przetargu minimalne nakłady inwestycyjne, jakie musi ponieść inwestor, na 80 milionów złotych.

Jak donosił w październiku podkarpacki portal biznesistyl.pl, pierwszy przetarg na sprzedaż działek pod budowę kolei o łącznej powierzchni ponad 8 hektarów gmina ogłosiła w marcu. Musiała go jednak unieważnić, bo cena wywoławcza, ponad 8,5 miliona złotych, była dla PKL, jedynego oferenta, zbyt wysoka. W drugim przetargu cena była już niższa o ponad 40 procent i udało się go rozstrzygnąć.

Wizualizacja, materiały prasowe

Początkiem 1,6-kilometrowej trasy ma być stacja Plasza powyżej deptaka prowadzącego do korony zapory w Solinie. Druga i zarazem końcowa stacja, a także wieża widokowa o wysokości 56 metrów mają znajdować się na górze Jawor. Najwyższa z podpór kolei ma mieć 99 metrów wysokości. W ciągu godziny kolej będzie mogła przewieźć około 1,2 tysiąca pasażerów. Budowa ma ruszyć jeszcze w tym roku i zakończyć się w maju 2022 roku.

Polskie Koleje Linowe zarządzają aktualnie siedmioma ośrodkami w Tatrach i Beskidach: Kasprowy Wierch, Gubałówka, Jaworzyna Krynicka, Góra Parkowa, Mosorny Groń, Palenica i Góra Żar.

Wizualizacja, materiały prasowe

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Bug europejskim Edenem

„Wielokulturowy nurt Bugu” został tegorocznym zwycięzcą Konkursu Eden na „najlepsze europejskie destynacje” Głównym organizatorem ...

Zdrojowa: Bon nie ratuje hoteli. Czekamy na Niemców

Bon turystyczny nie jest dźwignią dla branży turystycznej i hotelarskiej, która straciła już miliardy ...

Chorwacja wychodzi z kwarantanny, ale przy zamkniętych granicach

Działają sklepy i komunikacja, w maju będą mogły ruszyć hotele i lotniska, ale nie ...

Turystyka nie ruszy bez certyfikatów

Certyfikat potwierdzający bezpieczeństwo sanitarne to dzisiaj najskuteczniejsza broń w walce ze skutkami koronakryzysu – ...

Z Wrocławia do Bari już nie tylko latem

Z początkiem lutego do rozkładu lotów wrocławskiego lotniska wraca Bari. Będzie to szóste włoskie ...

Rekordowy wynik PKP Intercity. Będzie Wi-Fi w pendolino

PKP Intercity osiągnęło w 2016 r. najwyższe przychody przewozowe w historii, uzyskując wynik na ...