Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego podsumowała wyniki kolejnej, comiesięcznej ankiety przeprowadzonej wśród swoich członków. Z wszystkich hoteli uczestniczących w ankiecie 8 procent nie przekroczyło w maju frekwencji 30 procent, a satysfakcjonujący poziom obłożenia powyżej 50 procent uzyskało 68 procent obiektów, o 8 punktów procentowych więcej niż w kwietniu), w tym 27 procent hoteli wskazało obłożenie powyżej 70 procent.
Podobne proporcje w różnych rodzajach hoteli
W hotelach miejskich 71 procent uzyskało frekwencję powyżej 50 procent. Z kolei tylko 4 procent nie przekroczyło obłożenia 30-procentowego. W hotelach pozamiejskich 58 procent (aż o 31 punktów procentowych więcej niż w kwietniu) obiektów zanotowało frekwencję wyższą niż 50-procentową, a 16 procent stanowiła grupa, która uzyskała obłożenie poniżej 30 procent.
Podobne proporcje zaobserwowano w obiektach obsługujących gości z segmentu biznesowego, i wypoczynkowego. W hotelach biznesowych dokładnie 70 procent uzyskało obłożenie powyżej 50 procent. Z kolei frekwencji 30 procent nie osiągnęło 6 procent hoteli. Z kolei w obiektach wypoczynkowych było 62 procent (o 14 pp. więcej niż w kwietniu) z frekwencją większą niż 50 procent i 12 procent, które uzyskały obłożenie poniżej 30 procent – relacjonuje IGHP.
W co trzecim hotelu (35 procent) wskaźnik obłożenia pogorszył się w porównaniu z wynikiem z maja zeszłego roku, w tym co piąty (19 proc.) zanotował spadek frekwencji o 10 punktów procentowych. Z kolei dokładnie połowa obiektów poprawiła obłożenie w stosunku do maja ubiegłego roku, z najliczniejszą grupą 21 procent hoteli z frekwencją wyższą o 10 punktów procentowych. Również liczną grupę, stanowiącą 16 procent, tworzyły obiekty, których obłożenie wzrosło w przedziale od 11 do 20 punktów procentowych. 14 procent hoteli uzyskało obłożenie na tych samym poziomie.
W maju goście zagraniczni stanowili średnio dla całej grupy ankietowanych 26 procent. Taki sam wskaźnik zanotowały hotele biznesowe, a w obiektach wypoczynkowych wyniósł on 24 procent.