W sierpniu zmniejszyła się w porównaniu z lipcem grupa hoteli z frekwencją poniżej 30 proc. (8 proc.), z kolei obłożenie powyżej 50 proc. zanotowało 78 proc. hoteli, w tym dokładnie połowa obiektów miała je większe niż 70 proc.
Nadal dobry poziom obłożenia notowały hotele biznesowe, natomiast obiekty wypoczynkowe osiągnęły jeszcze lepsze rezultaty niż w lipcu.
65 proc. hoteli biznesowych uzyskało obłożenie powyżej 50 proc., w tym 38 proc. powyżej 70 proc. To wyniki o kilkanaście pp. gorsze niż w „biznesowym” czerwcu, ale nadal satysfakcjonujące, zważywszy, że to drugi miesiąc wakacji.
Frekwencji 30 proc. nie osiągnęło 13 proc. hoteli. 97 proc. obiektów wypoczynkowych przekroczyło frekwencję 50 proc., w tym 65 proc. miało obłożenie powyżej 70 proc. Frekwencji gorszej niż 30 proc. nie zanotował żaden hotel.
Druga połowa sezonu urlopowego przyniosła więc obiektom wypoczynkowym najwyższe wskaźniki od początku roku.