Niemiecka wakacyjna linia lotnicza Condor wprowadziła właśnie nową usługę – na wybranych lotach pasażerowie mogą zapłacić za zarezerwowanie sobie schowka nad głową. Dzięki temu będą mieli pewność, że ich bagaż podręczny znajdzie się nad ich siedzeniem. Ceny zaczynają się od 9,99 euro. Na początek chodzi o rejsy realizowane samolotami A330-200 do dalekich krajów i przeloty w klasie ekonomicznej.

Wykupione miejsce na bagaż będzie oznaczone czekało na pasażera

Wykupione miejsce na bagaż będzie oznaczone czekało na pasażera

Condor

Wielu podróżnych zna tę sytuację, siedzisz przy bramce, rozpoczyna się wpuszczanie na pokład i zastanawiasz się, czy znajdzie się miejsce na twój bagaż podręczny w schowku nad głową – wyjaśnia dyrektor generalny Condora Ralf Teckentrup, cytowany w informacji prasowej. – Goście Condora nie muszą się już martwić, bo po prostu mogą zarezerwować z wyprzedzeniem miejsce na bagaż, najlepiej od razu, kiedy rezerwują samo miejsce. Dzięki temu latanie będzie przyjemniejsze.

Nową opłatę można dodać do 48 godzin przed planowanym odlotem na stronie internetowej przewoźnika i do trzech godzin przed odlotem jeśli pasażer odprawia się online. Na jednego pasażera przypada jedno miejsce w schowku. Zarezerwowane w ten sposób luki mają być odpowiednio oznakowane w samolotach.

Usługi dodatkowe to ważna część przychodów linii lotniczych. Jak wynika z raportu firmy IdeaWorks, w 2021 roku wyniosły one 462 miliardy dolarów przy 2,3 miliarda podróży i były o 32 procent większe niż rok wcześniej. Dla porównania w 2019 roku wartości te wynosiły odpowiednio 840 miliardów dolarów i 4,6 miliarda podróży.

Dla lepszego zobrazowania znaczenia sprzedaży usług dodatkowych warto posłużyć się innymi danymi ze wspomnianego raportu. W 2021 roku Wizz Air z usług dodatkowo płatnych uzyskał 56 procent przychodów, Grupa Ryanaira 44,7 procent, a easyjet 31,4 procent.