Prezes UOKiK postawił zarzuty liniom lotniczym Enter Air, które jego zdaniem wprowadzają konsumentów w błąd, a przez to mogą naruszać ich zbiorowe interesy.
Podstawą podjęcia interwencji były skargi poszkodowanych podróżnych - czytamy w najnowszym komunikacie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Enter Air to polska linia lotnicza specjalizująca się w przewozach czarterowych na rzecz biur podróży. Spółka jest obecna na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jest największym tego typu przewoźnikiem w kraju.
Czytaj więcej
Popyt na nasze usługi jest tak duży, że zwiększymy naszą flotę o pięć samolotów i będziemy w najbliższym sezonie latać 43 maszynami - ogłosił największy w Polsce przewoźnik czarterowy, Enter Air. Linia lotnicza podsumowała też zeszły rok i pochwaliła się rekordowymi wynikami.
Jednak jak pisze UOKiK do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpływają liczne skargi na to jak Enter Air traktuje reklamacje w sprawie uszkodzenia bagaży lub opóźnienia lotów. "Po analizie tych sygnałów i doniesień z serwisu Facebook, gdzie poszkodowani opisują swoje doświadczenia z przewoźnikiem (na Facebooku działa profil Poszkodowani przez Enter Air - red.) oraz po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, prezes UOKiK postawił spółce Enter Air zarzuty naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Zakwestionował aż 10 praktyk przedsiębiorcy".