Serwis rezerwacyjny Hotels.com podaje, że wynalazł wzór matematyczny na znalezienie idealnego noclegu. Portal skorzystał z 148 milionów zdań wyjętych z 25 milionów opinii o obiektach przesłanych przez swoich użytkowników. Hotele, które otrzymają najwyższe sumy punktów (i ocenę powyżej 4,7), zostały oznaczone jako „uwielbiane przez gości”.

Punktacja naliczana jest automatycznie na podstawie wzoru: P25 + Cz35 + Ł10 + C2 + B + Ś + D7 + S + W + 1N, gdzie „P” oznacza przyjazny personel, „Cz” – czystość pokoju, „Ł” – wygodne łóżko, „C” – rozsądną cenę, „S”- spokój i ciszę w pokoju, „B” – basen, „Ś” – śniadanie w cenie, „D” – dystans i lokalizację, „W” – bezpłatne Wi-Fi, „N” – możliwość przyrządzania ciepłych napojów w pokoju, a „ZH” – ogólne zadowolenie z hotelu.

Dane zebrane przez Hotels.com pokazują, że czystość i komfort to czynniki 35 razy ważniejsze niż eleganckie śniadanie, luksusowy basen czy nowoczesny ekspres do kawy w pokoju. Darmowe Wi-Fi nie jest zaś tak ważne, jak przyjazna obsługa hotelu.

– Marzymy o luksusowych hotelach i słonecznych plażach, ale to, co jest dla nas najważniejsze w wyborze hotelu, związane jest z ludzką naturą. Czynniki, na których zależy klientom, to te związane z podświadomością i podstawowymi potrzebami człowieka. Z psychologicznego punktu widzenia ryzyko i dyskomfort przeważają nad pozytywnymi wrażeniami 5 do 1, więc nic dziwnego, że podróżni przywiązują większą wagę do kwestii takich jak wygoda i czystość, niż do luksusowych basenów czy restauracji – mówi, cytowany w komunikacie prasowym, dr Simon Moore, psycholog specjalizujący się w badaniu konsumentów.