AccorHotels inwestuje w młode firmy

Newseria Biznes

Grupa AccorHotels nawiązuje współpracę ze start-upami. Chce zyskać świeże spojrzenie i rozwiązania, które hotele mogą zaoferować gościom dzięki nowym technologiom

– Żyjemy w świecie, w którym każdy chce robić i mieć coś własnego, w świecie zdigitalizowanym, w którym wszystko dzieje się szybciej i wszystko jest ze sobą połączone. Novotel przez ostatnie 50 lat wyznaczał trendy w branży. Chcemy w tym miejscu połączyć najlepsze cechy obydwu tych światów – personalizacji i cyfryzacji – mówi Jean-Yves Besnard, szef projektów cyfrowych, praktyki w zakresie edukacji społecznej i cyfrowej w Europie Wschodniej w Grupie AccorHotels.

Koncern szuka nowych pomysłów na aranżację łazienek w swoich obiektach. W tym celu organizuje Guest Experience Challenge – warsztaty start-upowe w formie konkursu. Zadaniem zgłoszonych zespołów będzie prezentacja innowacyjnych pomysłów dla hotelowych łazienek, a najlepsze z nich zostaną wdrożone w hotelach AccorHotels w Europie Wschodniej.

– Chodzi np. o interaktywne lustra, o różne zapachy wprowadzane do pokojów i łazienek, o specjalne oświetlenie, ale również o to, jak możemy za pomocą telefonu komórkowego decydować o natężeniu światła i innych funkcjach. To też fitness i różnego rodzaju ćwiczenia, które można wykonywać, a także mierzenie różnych parametrów zdrowotnych. Takie pomysły będziemy sprawdzać, żeby w najbliższej przyszłości móc je wprowadzić w naszych hotelach – zapowiada Jean-Yves Besnard.

Pierwsze pilotażowe warsztaty Guest Experience Challenge odbyły się już w Warszawie. Zadanie konkursowe polegało na stworzeniu rozwiązania technologicznego, które zwiększy u gości poczucie komfortu i zadowolenia z pobytu.

– Główną nagrodą jest 4,5 tysiąca euro i obietnica współpracy z naszą marką, czyli wprowadzenie rozwiązań tej firmy w naszych hotelach w Europie Wschodniej – mówi Jean-Yves Besnard. Zwycięska drużyna będzie też mogła zamienić nagrodę pieniężną na możliwość przedstawienia swojego pomysłu przed Central Innovation Unit w Paryżu i powalczyć o większy kontrakt.

– Na ogół inkubatory działają w taki sposób, że współpraca ze start-upami odbywa się między różnymi branżami, a nie jest tak, że jedna firma przedstawia jakieś konkretne tematy do pracy dla start-upów. W Europie Wschodniej często jest tak, że start-upy boją się kontaktowania z dużymi korporacjami. My wykonujemy ten pierwszy krok i przyciągamy te firmy do nas – podkreśla przedstawiciel AccorHotels.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sprzedaż w sieci to źródło danych dla kierunków

Organizacje zarządzające kierunkami turystycznymi nie mogą rezygnować z sprzedaży przez internet. To, że wiele ...

W Rainbow rośnie sprzedaż wakacji

Wielkość przedsprzedaży imprez turystycznych z oferty Lato 2019 wyniosła w biurze podróży Rainbow 156 ...

Polska branża autokarowa z dobrymi perspektywami

Przewozy autokarowe mogą być konkurencją dla transportu lotniczego czy pociągów. Już teraz autokary turystyczne ...

Z Ryanairem z Wrocławia do Aten

Ryanair zapowiedział uruchomienie w maju przyszłego roku lotów z Wrocławia do Aten Loty będą ...

Anna Myślak odchodzi z Tour Salonu

Po wielu latach pracy przy targach Tour Salon ich dyrektor – Anna Myślak – ...

Dzieci z Happy Kids spędziły wakacje z Rainbowem

Tygodniowy wyjazd na Cypr dla dzieci z rodzinnego domu dziecka – to główna nagroda ...