AccorHotels inwestuje w młode firmy

Newseria Biznes

Grupa AccorHotels nawiązuje współpracę ze start-upami. Chce zyskać świeże spojrzenie i rozwiązania, które hotele mogą zaoferować gościom dzięki nowym technologiom

– Żyjemy w świecie, w którym każdy chce robić i mieć coś własnego, w świecie zdigitalizowanym, w którym wszystko dzieje się szybciej i wszystko jest ze sobą połączone. Novotel przez ostatnie 50 lat wyznaczał trendy w branży. Chcemy w tym miejscu połączyć najlepsze cechy obydwu tych światów – personalizacji i cyfryzacji – mówi Jean-Yves Besnard, szef projektów cyfrowych, praktyki w zakresie edukacji społecznej i cyfrowej w Europie Wschodniej w Grupie AccorHotels.

Koncern szuka nowych pomysłów na aranżację łazienek w swoich obiektach. W tym celu organizuje Guest Experience Challenge – warsztaty start-upowe w formie konkursu. Zadaniem zgłoszonych zespołów będzie prezentacja innowacyjnych pomysłów dla hotelowych łazienek, a najlepsze z nich zostaną wdrożone w hotelach AccorHotels w Europie Wschodniej.

– Chodzi np. o interaktywne lustra, o różne zapachy wprowadzane do pokojów i łazienek, o specjalne oświetlenie, ale również o to, jak możemy za pomocą telefonu komórkowego decydować o natężeniu światła i innych funkcjach. To też fitness i różnego rodzaju ćwiczenia, które można wykonywać, a także mierzenie różnych parametrów zdrowotnych. Takie pomysły będziemy sprawdzać, żeby w najbliższej przyszłości móc je wprowadzić w naszych hotelach – zapowiada Jean-Yves Besnard.

Pierwsze pilotażowe warsztaty Guest Experience Challenge odbyły się już w Warszawie. Zadanie konkursowe polegało na stworzeniu rozwiązania technologicznego, które zwiększy u gości poczucie komfortu i zadowolenia z pobytu.

– Główną nagrodą jest 4,5 tysiąca euro i obietnica współpracy z naszą marką, czyli wprowadzenie rozwiązań tej firmy w naszych hotelach w Europie Wschodniej – mówi Jean-Yves Besnard. Zwycięska drużyna będzie też mogła zamienić nagrodę pieniężną na możliwość przedstawienia swojego pomysłu przed Central Innovation Unit w Paryżu i powalczyć o większy kontrakt.

– Na ogół inkubatory działają w taki sposób, że współpraca ze start-upami odbywa się między różnymi branżami, a nie jest tak, że jedna firma przedstawia jakieś konkretne tematy do pracy dla start-upów. W Europie Wschodniej często jest tak, że start-upy boją się kontaktowania z dużymi korporacjami. My wykonujemy ten pierwszy krok i przyciągamy te firmy do nas – podkreśla przedstawiciel AccorHotels.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Utrzymanie monopolu PKP szkodzi pasażerom

Mimo miliardów złotych wydanych na inwestycje kolejowe wzrost liczby podróżnych może w 2020 r. ...

Coral Travel: Ten rok zaliczymy do najlepszych

O tym, czy miniony sezon był udany dla biura podróży, które kierunki miały najwięcej ...

Muzeum van Gogha znalazło sposób na tłumy

W 2017 roku amsterdamskie Muzeum van Gogha odwiedziło 2,26 miliona gości. W poprzednich latach ...

Społeczna Rada Turystyki już działa

Minister sportu i turystyki Witold Bańka wręczył nominacje kandydatom na członków powołanej przez siebie ...

Ryanair poleci z Wrocławia do Zadaru

Irlandzki przewoźnik ogłosił dziś, że w maju uruchomi letnią trasę z Wrocławia do chorwackiego ...

Lotnicze nagrody ekspertów – LOT doceniony

British Airways najlepszą linią lotniczą na świecie w 2019 roku. Kanadyjski Swoop najlepszym lotniczym ...