Airbnb inwestuje w atrakcje

AFP

Od 2016 roku Airbnb zwiększył liczbę oferowanych atrakcji z 500 do ponad 30 tysięcy. W tym roku zamierza jeszcze mocniej skupić się na rozwijaniu tej gałęzi swojej działalności

Wiceprezes Airbnb odpowiedzialny za dział atrakcje (experiences) Joseph Zadeh nie chce wypowiadać się na temat finansowej strony przedsięwzięcia, ale zapowiada, że firma w tym roku jeszcze bardziej skupi się na rozwoju tego segmentu. – Turyści znają już naszą ofertę i pozytywnie oceniają to, że nasi partnerzy pokazują im odwiedzane miejsce ze swojej perspektywy, korzystając z własnej wiedzy i doświadczeń – mówi w rozmowie z portalem branżowym Skift.

Zadeh jest przekonany, że znajdą się chętni nawet na programy kilkudniowe, planuje wprowadzić je do sprzedaży w niedalekiej przyszłości. W ostatnich miesiącach Airbnb podzielił oferty na kilkanaście kategorii – jedzenie i picie, koncerty, przyroda, zwierzęta, surfing, rozrywka, zajęcia i warsztaty, sport, życie nocne, sztuka, zdrowie i pielęgnacja, charytatywnie, muzyka, wycieczki historyczne.

Czytaj też: „Airbnb zakłada Biuro Zdrowej Turystyki”.

Wiceprezes podkreśla, że firma wygrywa z konkurencją tym, że daje klientowi dostęp do atrakcji innych niż typowe wycieczki. – Mamy wielkie plany, uważamy, że możemy zrewolucjonizować sposób, w jaki ludzie spędzają wolny czas – dodaje.

W ostatnim badaniu przeprowadzonym dla portalu Skift 69 procent respondentów powiedziało, że woli wydać więcej na dodatkowe atrakcje w odwiedzanym miejscu niż na ładniejszy pokój, a 65 procent chce spróbować podczas wyjazdu czegoś nowego, pozostałe 35 procent zamierza podczas wakacji wypocząć i naładować baterie.

Zobacz: „Airbnb wchodzi w transport”.

Airbnb w podsumowaniu 2018 roku podaje, że liczba rezerwacji „atrakcji” wzrosła prawie siedmiokrotnie, licząc rok do roku. W 2016 roku, kiedy firma wprowadzała dopiero te oferty, do wyboru było niecałe 500 propozycji, dziś jest ich ponad 30 tysięcy. Zwiększyła się zarówno liczba miast, w których dostępne są takie usługi, jak i liczba ich samych. 90 procent propozycji dostaje wysokie, pięciogwiazdkowe oceny.

Czytaj też: „Airbnb chce mieć rocznie miliard rezerwacji”.

Portal ostatnio zatrudnił ekspertów których zadaniem jest poszerzenie oferty w kategoriach jedzenie i picie oraz zwierzęta, bo to one cieszą się największym zainteresowaniem klientów.

Firma podaje też, że osoby oferujące usługi w dziale atrakcje zarobiły w 2018 roku średnio 2,5 tysiąca dolarów w przeliczeniu na każdy produkt, najlepsi doszli nawet do 300 tysięcy dolarów za cały rok.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Accor i Qatar – dwa programy lojalnościowe, wspólne korzyści klientów

Członkowie Le Club AccorHotels i Privilege Club Qatar Airways mogą wymieniać zebrane mile i ...

Rosjanie podporą cypryjskiej turystyki

W 2018 roku Cypr odwiedziły prawie 4 miliony turystów. Wprawdzie liczba gości rośnie, ale ...

Eksperyment w powietrzu – jak przetrwać 20 godzin lotu?

Australijska linia lotnicza Qantas pobiła rekord długości lotu – w 19 godzin i 16 ...

Uwaga na lotniskowe WiFi

Korzystanie z darmowych sieci WiFi na lotniskach naraża internautów na ataki hakerów, ostrzega amerykańska ...

Więcej pasażerów na greckich lotniskach

O 10,5 procent wzrosła w pierwszym półroczu 2018 roku liczba pasażerów na greckich lotniskach, ...

W Beskidach szlaki turystyczne zasypał śnieg

Bardzo trudne warunki turystyczne są w Beskidach. Śniegu wciąż przybywa. Szlaki są nieprzetarte. Na ...