Moxy Katowice Airport wybudowany został przez spółkę skarbu państwa Chopin Airport Development. Wystrój hotelu nawiązuje do śląskiego dziedzictwa przemysłowego. Obiekt ma 100 pokojów rozmieszczonych na 5 kondygnacjach i ogromne przestrzenie wspólne. W lobby gości wita górniczy wagonik i duży stół, modny obecnie „communal table”, do wspólnych posiłków, a centralnym punktem parterowej części hotelu jest bar wyspa.
– Jako pierwsi zdecydowaliśmy się wprowadzić markę Moxy do Polski – mówi prezes Chopin Airport Development Gheorghe Marian Cristescu, cytowany w komunikacie firmy. – Kolejny raz jesteśmy pionierami, bo wcześniej udało nam się wprowadzić takie marki jak Renaissance czy Courtyard. Cieszymy się, że tą inwestycją wzmacniamy naszą kluczową rolę na rynku hotelowym, a także umacniamy obecność na polskich lotniskach. Chopin Airport Development ma już 8 hoteli z 1143 pokojami, co klasyfikuje nas na pozycji niekwestionowanego lidera w branży hotelowej – wyjaśnia.
– Stawiamy na polskich profesjonalistów w branży hotelarskiej, którzy zarządzają naszymi hotelami. Jestem przekonany, że obrany przez nas kierunek działań przyczyni się do rozwoju krajowej gospodarki, w której ważne miejsce zajmuje m. in. gałąź turystyczna – podkreśla Cristescu.
– Atrakcyjność portu lotniczego dla pasażerów zależy z jednej strony od infrastruktury do odprawy podróżnych, z drugiej – od tego jakie obiekty towarzyszące znajdują się w jego pobliżu – zapewnia prezes PPL Porty Lotnicze Mariusz Szpikowski. – Jest więc bardzo istotne, by pasażer znalazł w porcie i w jego otoczeniu wszystko, czego poszukuje. I by spełniało to jego oczekiwania – tak biznesowe, jak i turystyczne.
Moxy Katowice Airport odnosi się do gustów i potrzeb głównie klientów młodego pokolenia, urodzonych między 1980 a 2000 rokiem. To pokolenie Y zaczyna dominować wśród podróżujących w celach biznesowych. Nowe trendy, jakie nakreślają milenialsi, to m. in. podróże typu bleisure, czyli połączenie wyjazdu służbowego z celem turystycznym. Wiąże się to m. in. z preferowaniem wyjazdów biznesowych na koniec lub początek tygodnia, aby móc połączyć je z weekendem. „CAD dostrzega, że to właśnie pokolenie millenialsów w znacznym stopniu kształtuje kierunek podróży służbowych, dlatego też stawia na markę, która jest odpowiedzią na bieżące i przyszłe potrzeby potencjalnych gości hotelowych” – czytamy w komunikacie.