Chopin na Festiwalu Śniegu w Sapporo

Na tegorocznym Festiwalu Śniegu w japońskim Sapporo pojawiły się dwie śnieżno-lodowe rzeźby związane z Polską – Pałac na Wyspie i pomnik Fryderyka Chopina z warszawskich Łazienek.

Publikacja: 06.02.2020 18:19

Chopin na Festiwalu Śniegu w Sapporo

Foto: Fot. materiały prasowe

Pomysłodawcą takiej promocji Polski jest ambasada Rzeczpospolitej Polskiej w Tokio, a instytucją wspierającą tamtejszy Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej – informuje POT w komunikacie. Czytamy w nim również, że w ceremonii „otwarcia” pałacu wzięli udział ambasador RP w Tokio Paweł Milewski i burmistrz Sapporo Fumio Ueda.

CZYTAJ TEŻ: Japonia popularna jak nigdy dotąd

Jak powstały polskie rzeźby w Sapporo? Tokijski ZOPOT i Warszawska Organizacja Turystyczna ufundowały podróż do Polski dwóm japońskim rzeźbiarzom. Mogli oni przyjrzeć się budowli i pomnikowi z bliska i zarejestrować je, by później stworzyć ich lodowe odpowiedniki. Polskie rzeźby są jednymi z większych, jakie w tym roku można oglądać w Sapporo (te największe mają ponad 15 metrów wysokości i kilkadziesiąt metrów szerokości).

W trakcie festiwalu odbędą się również chopinowskie koncerty fortepianowe i występ zespołu folklorystycznego z Sapporo, który tańczy polskie tańce ludowe. Pracownicy ZOPOT-u zaprezentują także japońskiej publiczności polskie atrakcje turystyczne.

""

Fot. materiały prasowe

turystyka.rp.pl

Rzeźby pomnika Chopina i Pałacu na Wyspie mają związek z obchodami 100-lecia stosunków dyplomatycznych między Polską i Japonią. Ponadto wielkimi krokami zbliża się Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina, na który przyjeżdża do Polski wielu Japończyków. W tym roku obchodzimy również 210. rocznicę urodzin kompozytora.

ZOBACZ TAKŻE: Warszawa promuje się w Chinach Chopinem

– Japonia jest dla nas bardzo ważnym rynkiem. Japończycy wydają w Polsce średnio 873 dolary na osobę. Więcej pieniędzy zostawiają tylko Australijczycy, Brazylijczycy, Chińczycy i Koreańczycy – mówi prezes POT-u Robert Andrzejczyk, cytowany w komunikacie. – Przez pierwsze trzy kwartały 2019 roku do Polski przyjechały 72 tysiące turystów z Kraju Kwitnącej Wiśni, o 7,5 procent więcej niż w tym samym okresie 2018 roku – dodaje.

Festiwal Śniegu w Sapporo (Sapporo Yuki Matsuri) to wystawa i zarazem konkurs rzeźb ze śniegu i lodu, który odbywa się od 1950 roku. Tegoroczna, 71. jego odsłona trwa od 31 stycznia do 11 lutego. Szacuje się, że festiwal odwiedzą 2 miliony osób.

""

Fot. materiały prasowe

turystyka.rp.pl

Pomysłodawcą takiej promocji Polski jest ambasada Rzeczpospolitej Polskiej w Tokio, a instytucją wspierającą tamtejszy Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej – informuje POT w komunikacie. Czytamy w nim również, że w ceremonii „otwarcia” pałacu wzięli udział ambasador RP w Tokio Paweł Milewski i burmistrz Sapporo Fumio Ueda.

CZYTAJ TEŻ: Japonia popularna jak nigdy dotąd

Pozostało 84% artykułu
Nowe Trendy
Berlin będzie się promować w Kijowie. Na początek wysyła mu autobus
Nowe Trendy
Ile trzeba wydać, żeby dobrze wypaść na zdjęciach z wakacji? Jest badanie na ten temat
Nowe Trendy
20 milionów złotych na wycieczki klasowe rozeszły się w 4 minuty
Nowe Trendy
Jak widzą Polskę belgijscy blogerzy? „Pierogi czynią świat lepszym”
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nowe Trendy
Turystyka nakręca niemiecką gospodarkę. "Wzmocni ją jedno centrum dowodzenia"