- Dostawaliśmy sygnały od touroperatorów z różnych zakątków Polski, że szukają ciekawych propozycji do programów swoich wycieczek po Małopolsce. Z drugiej strony mamy w regionie mnóstwo miejsc i firm, czekających dopiero na odkrycie. Kto wie na przykład, że można u nas degustować wino w ponad stu winnicach? - tak prezes oddziału małopolskiego Polskiej Izby Turystyki Piotr Laskowski opowiada o początkach pomysłu na platformę, dzięki której mogliby się spotkać w internecie ci, którzy szukają atrakcyjnych usług turystycznych w Małopolsce z tymi, którzy te usługi świadczą.
Samorząd wspiera Małopolskę Gościnną
- Na pomysł takiej platformy wpadliśmy w gronie przedsiębiorców skupionych w małopolskim oddziale Polskiej Izby Turystyki – opowiada Laskowski - jeszcze przed pandemią. Kiedy jednak wraz z różnymi ograniczeniami i obawami przed podróżowaniem zabrakło turystów zagranicznych skonkretyzowaliśmy nasze plany. Chodziło o to, żeby być lepiej przygotowanym na przyjmowanie grup klientów polskich na świeżym powietrzu, tam gdzie jest przestrzeń i mniej ludzi.
Oddział Małopolski PIT wystartował w konkursie Małopolska Gościnna, organizowanym przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego na realizację projektów służących rozwojowi turystyki. Złożył projekt uruchomienia strony w internecie, która będzie oknem wystawowym i punktem kontaktowym dla małopolskiej branży turystycznej.
W maju 2021 roku OMPIT uzyskał dotację w wysokości 41 tysięcy złotych, pokrywająca większą część z 55 tysięcy złotych kosztu projektu. Pozostałą część OMPIT pokrył z własnego budżetu lub przeliczając pracę nad nim członków. - Na początku lipca 2021 roku podpisaliśmy umowę z firmą informatyczną na stworzenie strony, o jaką nam chodzi. Wcześniej oczywiście zaprojektowaliśmy jej strukturę i zorientowaliśmy się, jakie będą koszty – relacjonuje Laskowski.
Stronę przygotowała krakowska firma, która już miała doświadczenie z branżą turystyczną, bo robiła wcześniej między innymi stronę dla miłośników kamperów. Właśnie oficjalnie oddano ją użytkownikom.