UN Tourism to agenda Organizacji Narodów Zjednoczonych, która powstała w 1975 roku z przekształcenia Międzynarodowego Związku Oficjalnych Organizacji Turystycznych. Jej celem jest promowanie rozwoju sektora turystycznego na świecie w zrównoważony sposób oraz wzmacnianie jego znaczenia gospodarczego i społecznego. UN Tourism wspiera kształcenie kadr dla turystyki, innowacje, tworzenie miejsc pracy z godnymi warunkami, przyspiesza działania na rzecz klimatu. Do organizacji należy 160 państw, w tym Polska oraz setki podmiotów z sektora prywatnego. Siedziba główna znajduje się w Madrycie, a oddziały regionalne w Japonii (obejmują region Azji i Pacyfiku) i w Rijadzie (Bliski Wschód). W planach jest uruchomienie biur w Rio de Janeiro (na obszar obu Ameryk) i w Maroku (na region Afryki).
Czytaj więcej
„Zawyżają ceny, są nadmiernie skomercjalizowane i po prostu rozczarowujące” - brytyjska firma pod...
Turystyka wymaga promowania
Zmiana nazwy ze Światowej Organizacji Turystyki na UN Tourism ma podkreślić przynależność do ONZ, ale jednocześnie uprościć przekaz. Narracja będzie oscylować wokół trzech obszarów: ma podkreślać znaczenie ONZ jako globalnej organizacji altruistycznej, zwracać uwagę na znaczenie turystyki dla łączenia ludzi na całym świecie i na promowanie aktywności i ruchu.
Wraz z nową nazwą i logo pojawiło się też nowe hasło przewodnie „Przybliżanie świata”. W logo organizacja odeszła od symbolu globu i zamieniła go na Pangeę, w którą wrysowana została postać maszerującego człowieka. Ma to podkreślać dynamiczny charakter turystyki i stawianie człowieka na pierwszym miejscu.
Nowa nazwa na nowe czasy w turystyce
Rebranding obejmuje też unowocześnienie całego systemu wizualnego, który opiera się na siatce współrzędnych geograficznych – ma to ułatwić korzystanie z zasobów organizacji: strony internetowej, raportów, mediów społecznościowych, ale też udziału w wydarzeniach i prowadzonych kampanii marketingowych.