UN Tourism to agenda Organizacji Narodów Zjednoczonych, która powstała w 1975 roku z przekształcenia Międzynarodowego Związku Oficjalnych Organizacji Turystycznych. Jej celem jest promowanie rozwoju sektora turystycznego na świecie w zrównoważony sposób oraz wzmacnianie jego znaczenia gospodarczego i społecznego. UN Tourism wspiera kształcenie kadr dla turystyki, innowacje, tworzenie miejsc pracy z godnymi warunkami, przyspiesza działania na rzecz klimatu. Do organizacji należy 160 państw, w tym Polska oraz setki podmiotów z sektora prywatnego. Siedziba główna znajduje się w Madrycie, a oddziały regionalne w Japonii (obejmują region Azji i Pacyfiku) i w Rijadzie (Bliski Wschód). W planach jest uruchomienie biur w Rio de Janeiro (na obszar obu Ameryk) i w Maroku (na region Afryki).
Czytaj więcej
„Zawyżają ceny, są nadmiernie skomercjalizowane i po prostu rozczarowujące” - brytyjska firma podzieliła się wynikami badań nad atrakcjami turystycznymi, które najbardziej zawodzą oczekiwania zwiedzających.
Turystyka wymaga promowania
Zmiana nazwy ze Światowej Organizacji Turystyki na UN Tourism ma podkreślić przynależność do ONZ, ale jednocześnie uprościć przekaz. Narracja będzie oscylować wokół trzech obszarów: ma podkreślać znaczenie ONZ jako globalnej organizacji altruistycznej, zwracać uwagę na znaczenie turystyki dla łączenia ludzi na całym świecie i na promowanie aktywności i ruchu.
Wraz z nową nazwą i logo pojawiło się też nowe hasło przewodnie „Przybliżanie świata”. W logo organizacja odeszła od symbolu globu i zamieniła go na Pangeę, w którą wrysowana została postać maszerującego człowieka. Ma to podkreślać dynamiczny charakter turystyki i stawianie człowieka na pierwszym miejscu.
Nowa nazwa na nowe czasy w turystyce
Rebranding obejmuje też unowocześnienie całego systemu wizualnego, który opiera się na siatce współrzędnych geograficznych – ma to ułatwić korzystanie z zasobów organizacji: strony internetowej, raportów, mediów społecznościowych, ale też udziału w wydarzeniach i prowadzonych kampanii marketingowych.