UN Tourism zastąpi Światową Organizację Turystyki. „Nowa marka na nowe czasy"

Światowa Organizacja Turystyki (United Nations World Tourism Organization, UNWTO) chce być jeszcze bardziej kojarzona z promowaniem rozwoju turystyki na świecie. By to podkreślić, zmienia nazwę i logo. Od teraz nazywać się będzie UN Tourism.

Publikacja: 26.01.2024 08:48

UN Tourism zastąpi Światową Organizację Turystyki. „Nowa marka na nowe czasy"

Foto: UN Tourism

UN Tourism to agenda Organizacji Narodów Zjednoczonych, która powstała w 1975 roku z przekształcenia Międzynarodowego Związku Oficjalnych Organizacji Turystycznych. Jej celem jest promowanie rozwoju sektora turystycznego na świecie w zrównoważony sposób oraz wzmacnianie jego znaczenia gospodarczego i społecznego. UN Tourism wspiera kształcenie kadr dla turystyki, innowacje, tworzenie miejsc pracy z godnymi warunkami, przyspiesza działania na rzecz klimatu. Do organizacji należy 160 państw, w tym Polska oraz setki podmiotów z sektora prywatnego. Siedziba główna znajduje się w Madrycie, a oddziały regionalne w Japonii (obejmują region Azji i Pacyfiku) i w Rijadzie (Bliski Wschód). W planach jest uruchomienie biur w Rio de Janeiro (na obszar obu Ameryk) i w Maroku (na region Afryki).

Czytaj więcej

„Tandeta, zdzierstwo, strata czasu” - najbardziej rozczarowujące atrakcje turystyczne

Turystyka wymaga promowania

Zmiana nazwy ze Światowej Organizacji Turystyki na UN Tourism ma podkreślić przynależność do ONZ, ale jednocześnie uprościć przekaz. Narracja będzie oscylować wokół trzech obszarów: ma podkreślać znaczenie ONZ jako globalnej organizacji altruistycznej, zwracać uwagę na znaczenie turystyki dla łączenia ludzi na całym świecie i na promowanie aktywności i ruchu.

Wraz z nową nazwą i logo pojawiło się też nowe hasło przewodnie „Przybliżanie świata”. W logo organizacja odeszła od symbolu globu i zamieniła go na Pangeę, w którą wrysowana została postać maszerującego człowieka. Ma to podkreślać dynamiczny charakter turystyki i stawianie człowieka na pierwszym miejscu.

Nowa nazwa na nowe czasy w turystyce

Rebranding obejmuje też unowocześnienie całego systemu wizualnego, który opiera się na siatce współrzędnych geograficznych – ma to ułatwić korzystanie z zasobów organizacji: strony internetowej, raportów, mediów społecznościowych, ale też udziału w wydarzeniach i prowadzonych kampanii marketingowych.

Czytaj więcej

Sztuczna inteligencja wskazała idealne miejsca na wakacje w 2024 roku

– Wraz z rozwojem społecznym sektor turystyczny, podobnie jak wiele innych, musi się zmienić, by być katalizatorem postępu na skalę globalną – mówi sekretarz generalny UN Tourism Zurab Pololikashvili, cytowany w komunikacie organizacji. – Działania na rzecz zwiększania dobrobytu jednostek, ochrona środowiska naturalnego, stymulowanie postępu gospodarczego to cele, które stanowią podstawę działania UN Tourism. Organizacja wspiera zrównoważony rozwój, który obecnie jest kluczowy dla wielu gospodarek.

Czytaj więcej

Dubaj, Tokio, Kopenhaga - Tripadvisor ogłosił najlepsze kierunki turystyczne 2024
Nowe Trendy
Co piąty turysta przyjechał do Polski z zagranicy. Najwięcej z Niemiec
Nowe Trendy
Minister od turystyki, Piotr Borys, nie zostanie prezydentem
Nowe Trendy
Bruksela sprawdza, czy Google nie łamie prawa, pokazując oferty lotów
Nowe Trendy
Jaki wpływ na gospodarkę ma branża spotkań i wydarzeń? „Wyniki są imponujące”
Nowe Trendy
Grecka wyspa będzie neutralna klimatycznie. Zainwestuje w nią gigant turystyczny