Wyspy Kanaryjskie – miliony euro, by wzmocnić turystykę po kryzysie

60 milionów euro to tegoroczny budżet Organizacji Turystycznej Wysp Kanaryjskich (Turismo de Islas Canarias). Pieniądze pójdą na wielowątkowe działania, mające przywrócić turystce gospodarczą rangę i wzmocnić ją na wypadek nowych kryzysów.

Publikacja: 07.04.2022 01:43

Każda z Wysp Kanaryjskich ma swój charakter. Naturalne piękno Lanzarote swoimi działaniami wzmocnił

Każda z Wysp Kanaryjskich ma swój charakter. Naturalne piękno Lanzarote swoimi działaniami wzmocnił malarz, rzeźbiarz i architekt Cesar Manrique

Foto: Filip Frydrykiewicz

Wyspy Kanaryjskie chcą mocniej promować się za granicą. W tym roku tamtejsza organizacja turystyczna Turismo de Islas Canarias, która podlega Ministerstwu Turystyki, Przemysłu i Handlu Wysp Kanaryjskich, będzie mogła wydać na ten cel 60,3 miliona euro. To największy budżet w jej historii, dzięki niemu organizacja ma realizować 25 zadań w ramach kilku programów.

Czytaj więcej

Agenci turystyczni to najważniejsi partnerzy Hiszpanii. Pomogą ją odkryć

Minister turystyki Yaiza Castilla wyjaśnia, że w dwóch poprzednich latach organizacja działała doraźnie, musiała reagować na bieżącą sytuację, teraz jednak przyszedł czas na planowanie i realizowanie strategii rozwoju turystyki - czytamy w informacji lokalnego rządu. Chodzi o zwiększenie odporności regionu na kryzysy, zaangażowanie w dochodzenie do neutralności klimatycznej i zwiększenie przychodów.

By zrealizować te cele, Turismo de Islas Canarias poszerzyła swoją działalność poza zwykłe działania marketingowe. Teraz na przykład dba, by produkty wytwarzane na wyspach były wykorzystywane w całym łańcuchu usług turystycznych - od zakwaterowania, przez restauracje aż po wypoczynek. Dzięki temu turystyka przyniesie dochody większej grupie mieszkańców, a gościom zadowolenie z pobytu.

Turismo de Islas Canarias chce towarzyszyć klientom na różnych etapach podróży, od inspiracji, przez planowanie, realizację wyjazdu, aż do polecania archipelagu rodzinie i znajomym i wspominanie wycieczki. Dziś doświadczenia z wyjazdu muszą być bardziej autentyczne i różnorodne, ludzie zwracają też coraz większą uwagę, jaki wpływ na środowisko mają ich podróże. Organizacja będzie więc zachęcać partnerów do współpracy publiczno-publicznej i publiczno-prywatnej, żeby w mądry sposób zarządzać różnorodnością wysp, a tym samym zapobiec rozproszeniu wysiłków i marnowaniu zasobów.

Te wszystkie nowe cele w dużej mierze będą korzystać z kluczowego elementu transformacji kanaryjskiego modelu turystyki, jakim jest cyfryzacja.

Plan działania na ten rok podzielony jest na cztery dziedziny, z których pierwsza to „oferta” (24 procent całego budżetu). Obejmuje ona działania, których celem jest poprawa infrastruktury, usług i produktu.

Czytaj więcej

Hiszpania: Żal turystów z Rosji. Zostawiali dużo pieniędzy

Drugi obszar działania to z kolei pobudzanie popytu (42 procent) - obejmuje inicjatywy mające przyciągnąć odwiedzających i zachęcić ich do korzystania z produktów i usług na różnych etapach podróży. Te działania są planowane we współpracy z touroperatorami oraz internetowymi i klasycznymi biurami agencyjnymi z rynków źródłowych. Tu przewidziano takie działania, jak cyfryzacja i technologia, zbieranie danych i planowanie oraz komunikacja korporacyjna, relacje instytucjonalne i zarządzanie kryzysowe.

Nowe Trendy
Rząd Niemiec tnie wydatki na promocję turystyki. Branża: Tak nie wyjdziemy z kryzysu
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Nowe Trendy
Dyrektor POT w Nowym Jorku: Nie przyjeżdżajcie do Polski. Minister: Odwołać dyrektor
Popularne Trendy
Francuzi i Brytyjczycy szykują się na wielkie greckie wakacje
Popularne Trendy
Przewodnik turystyczny - zawód zderegulowany, ale (będzie) egzaminowany
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Biura Podróży
Commerzbank anuluje karty Tui Card. Utrata zaufania do touroperatora?