Wyspy Kanaryjskie chcą mocniej promować się za granicą. W tym roku tamtejsza organizacja turystyczna Turismo de Islas Canarias, która podlega Ministerstwu Turystyki, Przemysłu i Handlu Wysp Kanaryjskich, będzie mogła wydać na ten cel 60,3 miliona euro. To największy budżet w jej historii, dzięki niemu organizacja ma realizować 25 zadań w ramach kilku programów.

Czytaj więcej

Agenci turystyczni to najważniejsi partnerzy Hiszpanii. Pomogą ją odkryć

Minister turystyki Yaiza Castilla wyjaśnia, że w dwóch poprzednich latach organizacja działała doraźnie, musiała reagować na bieżącą sytuację, teraz jednak przyszedł czas na planowanie i realizowanie strategii rozwoju turystyki - czytamy w informacji lokalnego rządu. Chodzi o zwiększenie odporności regionu na kryzysy, zaangażowanie w dochodzenie do neutralności klimatycznej i zwiększenie przychodów.

By zrealizować te cele, Turismo de Islas Canarias poszerzyła swoją działalność poza zwykłe działania marketingowe. Teraz na przykład dba, by produkty wytwarzane na wyspach były wykorzystywane w całym łańcuchu usług turystycznych - od zakwaterowania, przez restauracje aż po wypoczynek. Dzięki temu turystyka przyniesie dochody większej grupie mieszkańców, a gościom zadowolenie z pobytu.

Turismo de Islas Canarias chce towarzyszyć klientom na różnych etapach podróży, od inspiracji, przez planowanie, realizację wyjazdu, aż do polecania archipelagu rodzinie i znajomym i wspominanie wycieczki. Dziś doświadczenia z wyjazdu muszą być bardziej autentyczne i różnorodne, ludzie zwracają też coraz większą uwagę, jaki wpływ na środowisko mają ich podróże. Organizacja będzie więc zachęcać partnerów do współpracy publiczno-publicznej i publiczno-prywatnej, żeby w mądry sposób zarządzać różnorodnością wysp, a tym samym zapobiec rozproszeniu wysiłków i marnowaniu zasobów.

Te wszystkie nowe cele w dużej mierze będą korzystać z kluczowego elementu transformacji kanaryjskiego modelu turystyki, jakim jest cyfryzacja.

Plan działania na ten rok podzielony jest na cztery dziedziny, z których pierwsza to „oferta” (24 procent całego budżetu). Obejmuje ona działania, których celem jest poprawa infrastruktury, usług i produktu.

Czytaj więcej

Hiszpania: Żal turystów z Rosji. Zostawiali dużo pieniędzy

Drugi obszar działania to z kolei pobudzanie popytu (42 procent) - obejmuje inicjatywy mające przyciągnąć odwiedzających i zachęcić ich do korzystania z produktów i usług na różnych etapach podróży. Te działania są planowane we współpracy z touroperatorami oraz internetowymi i klasycznymi biurami agencyjnymi z rynków źródłowych. Tu przewidziano takie działania, jak cyfryzacja i technologia, zbieranie danych i planowanie oraz komunikacja korporacyjna, relacje instytucjonalne i zarządzanie kryzysowe.