Niemcy ruszyli do biur podróży. Wydają więcej, chętniej kupują przez internet

Niemcy nazywają siebie „mistrzami świata w podróżowaniu”, a najnowsze dane pokazują, że tytuł ten zamierzają utrzymać. W kwietniu na podróże wydali 1,6 miliarda euro – przychody z rezerwacji wzrosły wobec kwietnia 2019 roku o 57 procent.

Publikacja: 01.06.2022 10:04

Wakacje kupiło 57 procent więcej klientów niż o tej samej porze rok temu

Wakacje kupiło 57 procent więcej klientów niż o tej samej porze rok temu

Foto: Filip Frydrykiewicz

Klienci biur podróży w Niemczech znów chętnie rezerwują wyjazdy, na razie głównie na lato i raczej w ostatniej chwili. W kwietniu ich wydatki na ten cel wyniosły 1,6 miliarda euro, co oznacza, że przychody z tego tytułu wzrosły o 57 procent. Widać też, że sprzedaż lata nadrabia, obecnie jest już tylko o 23 procent mniejsza niż przed pandemią, co oznacza zmniejszenie różnicy o 9 punktów procentowych wobec marca tego roku - wynika z analizy Travel+Data Analytics.

Czytaj więcej

Co piąty Niemiec ogranicza podróże. Powodem rosnące koszty życia

W kwietniu zakończył się też formalnie sezon zima 2021/2022 – podsumowanie pokazuje, że pod względem obrotu był o jedną trzecią słabszy niż przed pandemią (chodzi o ostatni pełny sezon zima 2018/2019), ale lepszy o 5 procent od zimy 2019/2020. Choć z miesiąca na miesiąc było lepiej, nie udało się nadrobić strat wynikających z mniejszego popytu na wyjazdy do dalekich krajów i na rejsy wycieczkowe. 36,5 procent podróży zimowych zostało zarezerwowanych przez internet – zimą 2018/2019 wskaźnik ten wynosił 21,5 procent. Imprezy zamówione online przyniosły też o 13 procent wyższy obrót.

Dokładne spojrzenie na raport pokazuje, że 80 procent sprzedaży z kwietnia dotyczyło wyjazdów letnich. Jedna trzecia zamówień przypada na te, które rozpoczynały się w maju lub w czerwcu, wiele osób wyjeżdża bowiem na Zielone Świątki i Boże Ciało.

Raport pokazuje, że za wyższymi wskaźnikami finansowymi stoją przede wszystkim wyższe wydatki turystów – podróżni wydają średnio o 11 procent więcej niż przed pandemią. Powody są dwa: wzrost cen, ale też większa gotowość turystów do przeznaczania większych sum na podróże.

W kwietniu przyspieszyła sprzedaż rejsów wycieczkowych – w porównaniu z marcem wzrost jest dwukrotny – a w wypadku Turcji widać zainteresowanie większe o 31 procent miesiąc do miesiąca.

Najwięcej rezerwacji przypada na Hiszpanię, Grecję i Turcję.

Czytaj więcej

Turystyka wraca do roli motoru światowej gospodarki. Będzie ją napędzać 10 lat

Klienci biur podróży w Niemczech znów chętnie rezerwują wyjazdy, na razie głównie na lato i raczej w ostatniej chwili. W kwietniu ich wydatki na ten cel wyniosły 1,6 miliarda euro, co oznacza, że przychody z tego tytułu wzrosły o 57 procent. Widać też, że sprzedaż lata nadrabia, obecnie jest już tylko o 23 procent mniejsza niż przed pandemią, co oznacza zmniejszenie różnicy o 9 punktów procentowych wobec marca tego roku - wynika z analizy Travel+Data Analytics.

Pozostało 81% artykułu
Popularne Trendy
Turyści w kwestiach klimatycznych są jak schizofrenicy
Popularne Trendy
Amerykanie planują wakacje. Na szczycie listy marzeń europejska stolica
Popularne Trendy
Badanie. 60 procent Polaków nie planuje wyjazdu na majówkę
Popularne Trendy
Nowy rok - nowy rekord Polaków w Chorwacji. „Między nami są dobre wibracje”
Popularne Trendy
Polacy mają plany na majówkę. Polska wygrywa z zagranicą, a góry z morzem