Polska Organizacja Turystyczna zmienia siedzibę. Oddaje widoki za wygodę

To tylko zbieg okoliczności, że 1 listopada przeprowadzamy się w pobliże cmentarza – śmieją się pracownicy Polskiej Organizacji Turystycznej. Od kilku tygodni pakują swoje rzeczy – centrala POT zmienia siedzibę.

Publikacja: 18.10.2022 23:06

W wieżowcu przy Chałubińskiego 8 POT zajmuje 19 i 33 piętro, podróż z piętra na piętro wymaga zjecha

W wieżowcu przy Chałubińskiego 8 POT zajmuje 19 i 33 piętro, podróż z piętra na piętro wymaga zjechania windą na parter

Foto: Google Maps

Centrala Polskiej Organizacji Turystycznej od dziesięciu lat zajmuje dwa piętra w wieżowcu w samym centrum Warszawy, przy ulicy Tytusa Chałubińskiego 8. Na przełomie tego i zeszłego roku skończyła się jednak umowa najmu. POT nie miała wtedy formalnie prezesa, stanowisko wakowało po odwołaniu przez ministra sportu i turystyki Rafała Szlachty, a przed zorganizowaniem nowego konkursu na to miejsce. Kiedy wreszcie w kwietniu nowy prezes zasiadł w gabinecie na dziewiętnastym piętrze, musiał szybko działać.

Czytaj więcej

Budżet na promocję turystyki wzrośnie o 40 procent. Takiego skoku jeszcze nie było

– Wieżowiec przy Chałubińskiego może i z zewnątrz robi wrażenie, a za jego oknami rozpościerają się atrakcyjne widoki na Warszawę, ale jest przestarzały i niewygodny. To pierwszy w stolicy tak wysoki budynek, powstał 45 lat temu – relacjonuje prezes Rafał Szmytke. – Ponieważ byli już chętni na nasze miejsce – Narodowy Fundusz Zdrowia, który w tym samym budynku zajmuje sześć pięter i potrzebuje kolejnych pomieszczeń – bez żalu zdecydowaliśmy się go opuścić.

Nie było jednak wcale łatwo znaleźć biura za cenę podobną do tej, jaką POT płacił na Chałubińskiego. – Ceny w Warszawie są astronomiczne, udało nam się jednak znaleźć lokum, za które zapłacimy niewiele więcej, dzięki czemu zmieścimy się w naszym budżecie – zdradza dyrektor zarządzająca POT Teresa Buczak.

Po przeprowadzeniu rozeznania na warszawskim rynku nieruchomości POT wybrał biurowiec usytuowany na Woli, przy ulicy Młynarskiej 42, vis a vis kompleksu cmentarzy – Ewangelicko Augsburskiego i Muzułmańskiego. Vipol, bo tak nazywa się budynek, liczy sobie 15 lat. – Jest dużo nowocześniejszy, a przestrzeń przez nas wynajętą właściciel dostosował i odnowił według naszego projektu i pod nasze potrzeby – wyjaśnia Buczak.

W nowym biurowcu POT zajmie dwa ostatnie piętra, piąte i szóste. Oba poziomy są połączone wewnętrzną klatką schodową. – To dla nas bardzo wygodne, komunikacja między działami będzie łatwiejsza. Na Chałubińskiego zajmujemy 19 i 33 piętro i żeby przemieścić się z jednego na drugie, musimy zjeżdżać na parter i tam przesiadać się do innej windy, ponieważ na różne piętra dochodzą różne windy – relacjonuje Buczak.

W Vipolu POT będzie miał też więcej miejsca, obecnie ma do dyspozycji 1361, a w nowej siedzibie będzie to 1529 metrów kwadratowych. To o tyle istotne, że w centrali pracuje 60 osób (nie licząc oddziału zamiejscowego w Wieliczce, który zajmuje się obsługą Polskiego Bonu Turystycznego), ale wkrótce ma być ich więcej. POT planuje zatrudnić bowiem kilka osób do nowych zadań, jakie nałożyła na niego niedawna nowelizacja ustawy o POT. Organizacja będzie teraz odpowiedzialna za zlecanie promowania Polski klubom sportowym. Roczny budżet na ten cel to 60 milionów złotych.

Biurowiec przy Młynarskiej jest nowocześniejszy niż ten przy Chałubińskiego, ma 15 lat

Biurowiec przy Młynarskiej jest nowocześniejszy niż ten przy Chałubińskiego, ma 15 lat

Google Maps

Nie bez znaczenia jest też, że w garażu podziemnym i wokół Vipolu jest o wiele więcej miejsc parkingowych (za parkowanie w centrum słono się płaci). Buczak zwraca także uwagę, że POT zyska dwie sale konferencyjne (teraz ma jedną, małą) na 10-12 i 25-30 osób, toalety przystosowane do potrzeb niepełnosprawnych, a także większe pomieszczenia socjalne – na każdym piętrze jest „kuchnia z prawdziwego zdarzenia”, w której można usiąść i zjeść. Dodatkowym atutem jest balkon ciągnący się wzdłuż budynku i kantyna na parterze.

Trwa już przeprowadzka. – Od kilku tygodni archiwizujemy dokumenty, pakujemy to, co nadaje się do przeniesienia, a utylizujemy stare meble na tyle zniszczone, że nie warto ich już przenosić, zastąpią je nowe biurka, fotele i szafy – relacjonuje Buczak. – 2 listopada będziemy już urzędować w nowym miejscu – kończy.

Popularne Trendy
Turystyczni blogerzy stają w szranki. „Odkrywamy niezwykłe polskie miejsca”
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Popularne Trendy
Idealne wakacje Polaka? Plaża, all inclusive i animacje dla dzieci
Popularne Trendy
Polska zaprasza na rowery, kajaki i wędrówki. Nowa promocja w Niderlandach
Popularne Trendy
Hiszpania ma problem z pensjami w turystyce. Kobiety zostają w tyle
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Popularne Trendy
Anna Ptak nową prezeską turystyki dziecięcej w Polskiej Izbie Turystyki