Już drugi raz Forum Regionalnych Organizacji Turystycznych (FROT), skupiające szesnaście organizacji odpowiedzialnych za reklamowanie walorów turystycznych swoich regionów, zrealizowało serię szkoleń i debat dla swoich członków. Tematem przewodnim były działania promocyjne w internecie. - Na zajęcia zapisało się 282 uczestników. Zapewniliśmy dość szerokie spektrum tematyczne. Mówiliśmy o kreacjach kampanii reklamowych, o reklamie internetowej, o skutecznej sprzedaży i zarządzaniu marką turystyczną w kryzysie - wyjaśnia projekt prezes FROT Małgorzata Wilk-Grzywna. Zajęcia prowadzone on line odbywały się w listopadzie i grudniu 2022 roku, a nadawane były ze studia redakcji "Rzeczpospolitej" w Warszawie. Przedsięwzięcie dofinansowało Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Czytaj więcej
Polska Organizacja Turystyczna przyznała certyfikaty najlepszym produktom turystycznym. Złoty przypadł w tym roku Kopalni Guido i Sztolni Królowej Luizy w Zabrzu.
Na pierwszym szkoleniu zatytułowanym „Skuteczne kampanie promocyjne w turystyce - dobre praktyki. Czy potrzebna nam odwaga w komunikacji marketingowej destynacji?” dr hab. Magdalena Florek z International Place Branding Association zaprezentowała przykłady budzących kontrowersje kampanii promocyjnych. Jak w wypadku Wilna, który odwoływał się w przekazie do… punktu G, czy Wiednia wprost zniechęcającego turystów do relacjonowania pobytu w tym mieście w mediach społecznościowych.
- Niestety, w Polsce marketing miejsc często jest finansowany przez samorządy, co powoduje, że jest mocno zachowawczy, nie budzący kontrowersji i mało kreatywny. Pokazałam, że można inaczej i jednocześnie skutecznie – mówiła Florek.
Drugie spotkanie dotyczyło „Efektywnej promocji w Internecie – nowych trendów w marketingu w wyszukiwarkach i wykorzystaniu nowych mediów społecznościowych w komunikacji marki”. Głównym prelegentem była Dagmara Plata-Alf, ekspertka od marketingu internetowego i mediów społecznościowych.