Branża turystyczna solidarna w czasach zarazy

W Wielkiej Brytanii powstał Charytatywny Fundusz Turystyczny, który chce pomagać pracownikom turystyki na całym świecie, dotkniętym skutkami pandemii koronawirusa.

Publikacja: 23.10.2020 08:13

Branża turystyczna solidarna w czasach zarazy

Foto: Fot. charitabletravel.org

Charytatywny Fundusz Turystyczny (The Charitable Travel Fund) zacznie działać 1 listopada – podaje brytyjski portal branży turystycznej TTG Media. Formalnie będzie nim zarządzała fundacja Charitable Travel Foundation, która chce pozyskiwać pieniądze od przedsiębiorstw turystycznych i ich klientów. Jej głównym celem jest wsparcie osób, których byt zależy od przyjazdów turystów, a które w związku z załamaniem się rynku znalazły się w potrzebie. Mowa tu nie tylko o dotacjach na walkę z biedą, ale też o pomocy przy pozyskiwaniu nowych umiejętności czy dywersyfikacji działalności.

– Kryzys wywołany przez covid-19 zmienił sposób, w jaki podróżujemy i sprawił, że gros osób zależnych od turystyki znalazło się w trudnej sytuacji – mówi rzecznik prasowy fundacji. – Niestety wiele miejsc na świecie nie może liczyć na pomoc rządu. I właśnie tu wkracza fundusz, który udzieli finansowego wsparcia, by pomóc lokalnym społecznościom za pośrednictwem lokalnych i międzynarodowych podmiotów non-profit – organizacji charytatywnych – wyjaśnia.

CZYTAJ TEŻ: Część hoteli nie przetrwa koronakryzysu

Fundusz już angażuje się w dwa przedsięwzięcia realizowane przez organizacje non-profit Tourism Cares i United Purpose. Tourism Cares wspiera trzy hotele w Siem Reap w Kambodży, które wspólnie wydają dziennie 400 posiłków osobom w skrajnej biedzie. Liczba turystów odwiedzających ten kraj spadła o 99 procent, firmy musiały się zamknąć, większość osób straciła pracę nie ze swojej winy, nie może też liczyć na pomoc rządu. Drugi projekt zakłada pomoc w wysokości 25 tysięcy funtów dla organizacji kobiecych w Gwinei i Afryce Zachodniej, które również ucierpiały z powodu pandemii.

Fundusz apeluje do firm turystycznych (agentów, touroperatorów, armatorów statków wycieczkowych, hoteli, linii lotniczych, wypożyczalni samochodów), które działają mimo pandemii, by od każdego klienta odprowadzały co najmniej 1 funta na jego rzecz. Wszyscy, którzy się włączą w prace, będą mogli wykorzystywać logo „Proudly supporting” (dumnie wspierający).

Organizacje, które będą chciały się mocniej zaangażować we współpracę, mogą wykupić członkostwo. Można też przez stronę internetową funduszu jednorazowo wpłacić pieniądze. Jak mówią przedstawiciele fundacji, wakacje na które turyści czekają cały rok są możliwe dzięki pracownikom hoteli, przewodnikom, kelnerom, kucharzom, kierowcom i wielu innym. Dlatego teraz warto ich wesprzeć.

Charytatywny Fundusz Turystyczny (The Charitable Travel Fund) zacznie działać 1 listopada – podaje brytyjski portal branży turystycznej TTG Media. Formalnie będzie nim zarządzała fundacja Charitable Travel Foundation, która chce pozyskiwać pieniądze od przedsiębiorstw turystycznych i ich klientów. Jej głównym celem jest wsparcie osób, których byt zależy od przyjazdów turystów, a które w związku z załamaniem się rynku znalazły się w potrzebie. Mowa tu nie tylko o dotacjach na walkę z biedą, ale też o pomocy przy pozyskiwaniu nowych umiejętności czy dywersyfikacji działalności.

Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Materiał Promocyjny
Bolączki inwestorów – od kadr po zamówienia
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty