Niemiecki Związek Turystyczny (Deutscher ReiseVerband – DRV) chce lepiej wspierać branżę w procesie cyfryzacji. Organizacja właśnie uruchomiła blog poświęcony działaniom w internecie. Są w nim nowinki techniczne, porady i miejsce do dyskusji. Budżet przedsięwzięcia to 10 tysięcy euro.

Jak tłumaczy prezes DRV Norbert Fiebig, wymagania wobec firm działających w internecie wciąż rosną. – Nowi usługodawcy wprowadzają standardy, które w przyszłości będą musiały spełniać także tradycyjnie działające firmy – opisuje Fiebig. Jego zdaniem wsparcia potrzebują zwłaszcza małe i średnie przedsiębiorstwa, które nie mają osobnych pracowników do śledzenia i wypróbowywania nowych programów.

Wśród autorów bloga znaleźli się przedstawiciele branży i eksperci, którzy w rubryce „Wiedza” tłumaczyć będą podstawowe pojęcia. W rubryce „Przyszłość” zamieszczą informacje o innowacyjnych pomysłach i trendach, a w „Najlepszych praktykach” zaprezentują, w jaki sposób firmy o ugruntowanej pozycji i start—upy działają w wirtualnym świecie.

Oprócz blogu DRV utworzył też nową komisję, która będzie zajmować się tematyką cyfryzacji branży. W jej skład weszli przedstawiciele sieci agencyjnych (DERPART, urlaubsexperte.de), touroperatorów (TUI Group, TUI Deutschland, DER Touristik, Thomas Cook) i systemów rezerwacyjnych (TravelTainment, traffics).