Niemiecki Związek Turystyczny chce, by jego członkowie lepiej korzystali z nowoczesnych technologii. Powołał więc komisję do spraw cyfryzacji turystyki i zainicjował ekspercki blog o wpływie internetu na branżę
Niemiecki Związek Turystyczny (Deutscher ReiseVerband – DRV) chce lepiej wspierać branżę w procesie cyfryzacji. Organizacja właśnie uruchomiła blog poświęcony działaniom w internecie. Są w nim nowinki techniczne, porady i miejsce do dyskusji. Budżet przedsięwzięcia to 10 tysięcy euro.
Jak tłumaczy prezes DRV Norbert Fiebig, wymagania wobec firm działających w internecie wciąż rosną. – Nowi usługodawcy wprowadzają standardy, które w przyszłości będą musiały spełniać także tradycyjnie działające firmy – opisuje Fiebig. Jego zdaniem wsparcia potrzebują zwłaszcza małe i średnie przedsiębiorstwa, które nie mają osobnych pracowników do śledzenia i wypróbowywania nowych programów.
Wśród autorów bloga znaleźli się przedstawiciele branży i eksperci, którzy w rubryce „Wiedza” tłumaczyć będą podstawowe pojęcia. W rubryce „Przyszłość” zamieszczą informacje o innowacyjnych pomysłach i trendach, a w „Najlepszych praktykach” zaprezentują, w jaki sposób firmy o ugruntowanej pozycji i start—upy działają w wirtualnym świecie.
Oprócz blogu DRV utworzył też nową komisję, która będzie zajmować się tematyką cyfryzacji branży. W jej skład weszli przedstawiciele sieci agencyjnych (DERPART, urlaubsexperte.de), touroperatorów (TUI Group, TUI Deutschland, DER Touristik, Thomas Cook) i systemów rezerwacyjnych (TravelTainment, traffics).
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.