Chcemy wyciągnąć Polaków z centrów handlowych – mówi prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Marek Olszewski o akcji „Polska zobacz więcej. Weekend za pół ceny”, która ma się odbyć 31 marca – 2 kwietnia
POT szacuje, że ze zniżek skorzysta w tym czasie 100 tysięcy ludzi, a za atrakcje turystyczne zapłacą o 2 miliony złotych mniej niż gdyby płacili pełną cenę. W akcji weźmie udział 447 hoteli, ośrodków sportowych, lokali gastronomicznych, muzeów, atrakcji turystycznych. Jest wśród nich zarówno oblegana przez turystów Kopania Soli w Wieliczce jak i Muzeum Okręgowe w Koninie.
Najwięcej zgłosiło się branżowych uczestników w województwach małopolskim (66), dolnośląskim (54), mazowieckim (45), podkarpackim i pomorskim (po 36). Najmniej natomiast lubuskim (9), świętokrzyskim (10) i opolskim (11). Około 250 branżowych uczestników to obiekty noclegowe, po 120 reprezentuje gastronomię i „zwiedzanie”, a 100 kulturę i sztukę. Warunkiem wzięcia udziału w weekendzie było obniżenie o co najmniej 50 procent swojej usługi podstawowej.
Polska Organizacja Turystyczna, która organizuje to wydarzenie zapewnia, że zweryfikowała uczestników akcji. Jedna trzecia z nich bierze zresztą udział ponownie. Wcześniej udzieliła się w pierwszym takim wydarzeniu, organizowanym jesienią zeszłego roku. Jak jednak przyznał Michał Nykowski, kierujący w POT przygotowaniami, jego organizacja nie sprawdzi wszystkiego (np. czy oferowana cena rzeczywiście stanowi połowę ceny wyjściowej), liczy więc na uczciwość przedsiębiorców i na ich dbałość o własną markę.
Celem akcji, zainicjowanej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, jest ożywienie ruchu turystycznego poza głównym sezonem. Udostępnienie ludziom miejsc i atrakcji na wyjątkowych warunkach. – Wyciągnijmy ludzi z centrów handlowych – mówił nowo mianowany prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Marek Olszewski. – Niech ruszą w Polskę, poznają kraj, jego dziedzictwo narodowe i przekonają się, jak wiele dobrego mogą zobaczyć niedaleko miejsca zamieszkania.
Jego zdaniem przedsiębiorcy turystyczni zyskają dzięki akcji promocję. – Spełnione marzenia przyciągną klientów drugim razem już za normalną stawkę – przekonywał.
– Jestem przekonany, że akcja przyjmie się na polskim rynku i stanie się naszą tradycją – wyjaśniał minister sportu i turystyki Witold Bańka.
Jak przekonuje POT, możliwość skorzystania ze zniżki jest skuteczną zachętą, bo jak wynika z badań w 2015 roku główną przyczyną nieuczestniczenia Polaków w wyjazdach turystycznych były powody finansowe (34,8 procent).
Od 17 marca POT promuje akcję w internecie, w mediach społecznościowych, w szczególności na Facebooku (profil „Polska zobacz więcej – Weekend za pół ceny”) i na YouTube, w kanale PolandTravel.
Rok temu w akcji wzięło udział 400 podmiotów a ze zniżek skorzystało 60 tysięcy ludzi. Według POT w roku 2015 roku udział gospodarki turystycznej w PKB wyniósł 5,6 procent (w 2014 – 5,1 procent). Polska ma 50 tysięcy szlaków turystycznych, ponad 18 tysięcy rowerowych, ponad 800 muzeów, 145 parków krajobrazowych i narodowych i 14 obiektów wpisanych na listę UNESCO.
Szczegóły akcji na stronie: www.polskazobaczwiecej.pl.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.