Bańka: Imponujący weekend za pół ceny

Prawie 110 tysięcy turystów skorzystało z usług oferowanych podczas październikowej akcji „Polska, zobacz więcej – weekend za pół ceny” – podsumowali organizatorzy

Publikacja: 30.11.2017 15:55

Od lewej: dyrektor departamentu w POT Jacek Janowski, prezes POT Robert Andrzejczyk, minister sportu

Od lewej: dyrektor departamentu w POT Jacek Janowski, prezes POT Robert Andrzejczyk, minister sportu i turystyki Witold Bańka, przewodniczący Rady Społecznej ds. Turystyki Gheorghe Cristescu

Foto: Filip Frydrykiewicz

– Jesienna odsłona naszej akcji realizowanej z Polską Organizacją Turystyczną pokazuje, że jej pomysł był strzałem w dziesiątkę – mówił Witold Bańka, minister sportu i turystyki, na konferencji prasowej podsumowującej wyniki kampanii. – 110 tysięcy turystów to liczba imponująca, bo dwukrotnie większa niż podczas pierwszej edycji w 2016 roku, podobnie jak rekordowa liczba 554 partnerów, jacy nas wsparli. A kiedy ją uruchamialiśmy, miałem wątpliwości, czy się przyjmie. Chciałbym, aby weszła na stałe do kalendarza imprez – dodał.

Celem akcji jest zachęcanie Polaków do podróżowania po kraju i odkrywania jego uroków przed sezonem letnim lub po nim. Usługi turystyczne – noclegowe, gastronomiczne, kulturalna – oferowane są przez chętne firmy w cenie obniżonej o 50 procent.

Wyniki ostatniej edycji (6 – 8 października 2017 roku) wskazują, że kampanię zna prawie co czwarty Polak. 87 procent respondentów podkreśla, że odnieśli „dużą korzyść” z wzięcia w niej udziału. 72,6 procent turystów zaznacza, że największą zaletą kampanii jest obniżona cena noclegów i usług. Jak policzył POT, każdy uczestnik zaoszczędził dzięki temu 72 zł.

– To się może wydawać mało, bo wchodzą w to wszystkie usługi, w tym bilety do muzeów, więc jeżeli kosztuje on załóżmy 15 złotych, to po obniżce – 7 złotych, ale w wypadku noclegu zamiast 250 złotych uczestnik akcji zapłaci 150 złotych – wyjaśnia w rozmowie z Turystyką.rp.pl prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.

Z trzech akcji „Polska. Zobacz więcej”, realizowanych jesienią i wiosną, wzięło dotąd udział 250 tysięcy turystów. Liczba partnerów stopniowo rosła: jesienią 2016 roku – 396 podmiotów, wiosną 2017 roku – 469, w jesienią 2017 roku – 554 podmioty.

– Aż 36 procent wszystkich partnerów ostatniej imprzy stanowiły obiekty noclegowe – mówił podczas konferencji dyrektor departamentu produktu turystycznego i współpracy regionalnej w POT Jacek Janowski. – 18 procent – podmioty związane z kulturą i sportem, a 13 procent – gastronomiczne.

Niektóre z nich uczestniczą w kampanii od pierwszej edycji. Na przykład Żywe Muzeum Piernika w Toruniu. – Jesteśmy zdeklarowanymi fanami działań przedłużających sezon, stąd będziemy brać udział w kolejnych edycjach wydarzenia – deklaruje Andrzej Olszewski reprezentujący muzeum. – Przy czym liczymy, że turyści zachęceni przede wszystkim przyjazdem do Torunia znajdą czas, aby odwiedzić i jego atrakcje, w tym nas. Zwłaszcza, że sam Toruń od siedmiu lat organizuje weekend za pół ceny i dotąd odbyło się już 14 jego edycji. We wszystkich uczestniczyliśmy.

– Moje wszystkie hotele również biorą udział w tej akcji – mówi zaproszony na konferencję ministra Gheorghe Cristescu, prezes państwowej spółki Chopin Airport Development i przewodniczący Rady Społecznej ds. Turystyki przy ministrze sportu i turystyki. – I same ją promowały wśród naszych klientów i mediach społecznościowych. Nie traktujemy jej przy tym jako akcji sprzedażowej, ale jako marketingową, dzięki której możemy zyskać nowych klientów i do takiego podejścia zachęcam też kolegów hotelarzy – dodaje.

– Lokalne akcje „weekend za pół ceny” i ta ogólnopolska nie wykluczają się. Wręcz przeciwnie, uzupełniają – zapewnia Andrzejczyk. – Terminy nawzajem ustalamy, aby ze sobą nie kolidowały. Poza tym wspieramy te wszystkie akcje lokalne, które głównie organizują miasta. Widzieliśmy jednak potrzebę ogólnokrajowej akcji, bo nie wszystkie regiony wcześniej posługiwały się tym narzędziem promocji. Poza tym miasta nie mają takiego przebicia komunikacyjnego. Jeśli nawet ogłaszają akcje u siebie, to nie mają szans, aby ją nagłośnić w skali całego kraju. Zaletą naszej kampanii jest to, że do miast i obiektów jednego regionu mogą przyjeżdżać turyści z innych, reklamujemy ją w mediach, a w rezultacie rośnie liczba podróży wewnątrz kraju, a nie tylko w jednym regionie – przekonuje. W wyniku akcji do branży turystycznej wpłynęło 8 milionów złotych.

Kolejna, czwarta edycja „Polska, zobacz więcej – weekend za pół ceny” odbędzie się 9 – 11 marca, a piątą zaplanowano na 5 – 7 października 2018 roku.

– Jesienna odsłona naszej akcji realizowanej z Polską Organizacją Turystyczną pokazuje, że jej pomysł był strzałem w dziesiątkę – mówił Witold Bańka, minister sportu i turystyki, na konferencji prasowej podsumowującej wyniki kampanii. – 110 tysięcy turystów to liczba imponująca, bo dwukrotnie większa niż podczas pierwszej edycji w 2016 roku, podobnie jak rekordowa liczba 554 partnerów, jacy nas wsparli. A kiedy ją uruchamialiśmy, miałem wątpliwości, czy się przyjmie. Chciałbym, aby weszła na stałe do kalendarza imprez – dodał.

Pozostało 87% artykułu
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty