Wielka Brytania promuje się przez Airbnb

AFP

Narodowa Agencja ds. Turystyki VisitBritain/VisitEngland współpracuje z Airbnb przy promocji rodzimych atrakcji turystycznych. Kontrakt opiewa na pół miliona funtów

VisitBritain/VisitEngland chce przyciągnąć do kraju jeszcze więcej turystów z zagranicy, ale też zainteresować krajowymi atrakcjami samych Brytyjczyków. Chodzi o wypromowanie mniej popularnych wydarzeń i miejsc, takich jak warsztaty rzemieślnicze czy wycieczki prowadzone przez lokalnych pasjonatów.

Na współpracy agencji z Airbnb skorzystają też lokalni przedsiębiorcy, którzy pozyskają nowych klientów. Umowa zakłada kooperację nie tylko z firmami, ale też organizacjami turystycznymi Szkocji i Walii. Wartość kontraktu to pół miliona funtów.

Czytaj też: „Airbnb zakłada Biuro Zdrowej Turystyki”.

Dyrektor sprzedaży w VisitBritain/VisitEngland Carol Dray tłumaczy, że przez wspólne działania będzie można dotrzeć z informacją o nieznanych atrakcjach do szerokiego grona odbiorców, także do młodych Brytyjczyków. Organizacja chce ich zachęcić do zwiedzania własnego kraju w ramach krótkich wypadów.

Około połowa Brytyjczyków rezerwujących rodzime atrakcje ma od 18 do 34 lat. To właśnie ta grupa jest głównym odbiorcą kampanii #MyMicroGap, która ma zachęcać do krótkich podróży w tzw. pustym roku, czyli między zakończeniem nauki a podjęciem pracy. Ze statyk wynika bowiem, że w 2016 roku osoby w wieku od 16 do 34 lat wyjeżdżały prawie 1,4 miliona razy rzadziej niż dekadę wcześniej.

W ramach kampanii w internecie pojawią się materiały wizualne, ponadto odbędą się darmowe szkolenia dla przedsiębiorców turystycznych i organizacji charytatywnych na temat promowania się na Airbnb i tworzenia ofert dla klientów. Akcje te zaplanowano na marzec i kwiecień tego roku.

Czytaj też: „Airbnb chce mieć rocznie miliard rezerwacji”.

VisitBritain/VisitEngland szacuje, że dzięki tym działaniom liczba wykupionych noclegów zwiększy się o 83 tysiące. Wpływy z turystyki do budżetu kraju wynoszą około 127 miliardów funtów rocznie, a branża jest liczącym się pracodawcą zarówno na poziomie krajowym, jak i regionalnym.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polacy wolą oszczędzanie niż urlop na kredyt

63 procent Polek i 56 procent Polaków regularnie odkłada pieniądze, żeby pozwolić sobie na ...

Sabre i Google łączą siły

Twórca technologii dla branży turystycznej, firma Sabre i dostawca rozwiązań chmurowych, platforma Google Cloud ...

Popyt na prywatne loty, powrót last minute

Koronawirus spowodował na całym świecie drastyczny spadek rezerwacji lotniczych, ale jednocześnie napędził klientów firmom ...

Holiday Inn w Krakowie – historia zatopiona w nowoczesności

Pięciogwiazdkowy Holiday Inn Kraków City Center zakończył rozbudowę i remont za 89 milionów złotych. ...

Trenerzy turystyki radzą, jak rozmawiać dziś z klientami

Teraz jest dobry czas na podjęcie działań marketingowych – mówi niemiecki trener turystyki. Wraz ...

Finnair: Więcej lotów z Helsinek do Krakowa

Finnair doda latem 2018 roku dwa cotygodniowe rejsy pomiędzy Helsinkami a Krakowem. Dzięki temu ...