Kopalnia Soli „Wieliczka” gościła ponad 1,8 miliona turystów

Fot. Tadeusz Kordula

O 116 tysięcy, do ponad 1,8 miliona wzrosła liczba turystów, którzy w minionym roku odwiedzili Kopalnię Soli „Wieliczka”. Wśród gości zagranicznych najwięcej było Brytyjczyków.

W 2019 roku Kopalnię Soli „Wieliczka” zwiedziło milion 863 tysiące gości, o 7 procent (116 tysięcy) więcej niż rok wcześniej – informuje kopalnia w komunikacie. – Przed laty wyraźnie zaznaczała się sezonowość ruchu turystycznego. Aktualnie zjawisko to traci na mocy i znaczeniu. Coraz więcej grup przyjeżdża jesienią i zimą – zauważa cytowany w nim prezes Trasy Turystycznej Kopalni Soli „Wieliczka” Damian Konieczny.

Wśród gości zagranicznych najliczniejszą grupę stanowili Brytyjczycy – było ich 154 tysiące, za nimi uplasowali się Włosi – 87 tysięcy, Hiszpanie – 84 tysiące, Niemcy – 79 tysięcy i Francuzi – 75 tysięcy.

CZYTAJ TEŻ: Polskie atrakcje wśród najciekawszych na świecie

W podziemiach odbyło się ponad 300 imprez, takich jak konferencje naukowe, festiwale, koncerty, bale czy akcje społeczne, w których uczestniczyło ponad 11 tysięcy osób. Z kolei z pobytów leczniczych i programów profilaktycznych skorzystało ponad 6,3 tysiąca kuracjuszy, nie tylko z Polski, ale także między innymi z Chin, Kanady, Szwajcarii, Izraela i Ukrainy. Rosnącym zainteresowaniem cieszyła się tężnia solankowa, którą odwiedziło ponad 234,3 tysiąca osób.

Górnicy zabezpieczyli 12 zabytkowych komór i przebudowali 3,2 kilometra chodników. – Rok 2019 upłynął także pod znakiem prac projektowych związanych z infrastrukturą powierzchniową, których celem jest dostosowanie kopalni do potrzeb wzrastającego ruchu turystycznego i wymogów bezpieczeństwa – mówi dyrektor biura Kopalni Soli „Wieliczka” Tomasz Broniowski. – Zakończyliśmy budowę nowoczesnego centrum obsługi turystów i parkingu na obrzeżach parku św. Kingi, zagospodarowaliśmy również teren wokół tężni solankowej – wylicza.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

W lutym najtańsze hotele poszybowały w górę

O 36,4 procent wzrosły w lutym ceny noclegu w jednogwiazdkowych hotelach – podaje serwis ...

Itaka: Sprzedajemy już 30. wakacje

Klienci Itaki mogą już rezerwować wyjazdy w sezonie Lato 2019. Na początek biuro podróży ...

Niemcy nie będą reklamować Turcji

Lukas Podolski nie będzie miał szansy, by zachęcić Niemców do wypoczywania w Turcji. Z ...

Niemcy polubili hotele dla dorosłych

Niemieccy touroperatorzy notują coraz większe zainteresowanie pobytami w hotelach dla dorosłych. Wzrost sprzedaży noclegów ...

Tunezja się zastanawia, czy opodatkować turystów

W przyszłym roku w Tunezji może pojawić się podatek turystyczny. Od gości pobieraliby go ...

Zaostrza się konkurencja na rynku hotelowym

Polski rynek hotelowy jest w fazie rozkwitu. Tylko w ubiegłym roku liczba noclegów zwiększyła ...