Expedia może karać hotele za niższe ceny

Expedia zaciemniła zdjęcia i oceny jednego z niemieckich hoteli, by zmusić go do stosowania klauzuli „najlepszej ceny”. Sąd orzekł, że portal ma prawo do takich praktyk

Aktualizacja: 11.12.2017 07:57 Publikacja: 11.12.2017 07:26

fot. expedia.com

fot. expedia.com

Foto: Materiały promocyjne

Niemiecki Związek Hotelarski (Hotelverband Deutschland – IHA) podał do sądu Expedię, ponieważ portal próbował zmusić jeden z hoteli, będący członkiem tej organizacji, do zaprzestania oferowania niższych cen na swojej stronie internetowej i na konkurencyjnym portalu. IHA przegrała z Expedią zarówno w pierwszej, jak i w drugiej instancji.

Znana agencja internetowa przyciemniła zdjęcia i oceny hotelu, przez co jego oferta była mniej widoczna niż pozostałych obiektów. Sąd okręgowy w Düsseldorfie uznał, że przyciemnienie jest dozwolone, ponieważ udział Expedii w rynku wynosi mniej niż 30 procent. Otto Lindner, prezes IHA, krytykuje decyzję i mówi, że sąd uznał tym samym Expedię za zbyt mało znaczącą, by miała postępować zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji. Jak dodaje, werdykt nie służy porządkowi prawnemu.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"