Podpisany kontrakt jest spójny z porozumieniem z marca. Umowa podlega zatwierdzeniu przez członków związku i będzie poddana głosowaniu.
Strony zgodziły się m.in. na ramy umowy zbiorowej, nowe porozumienie dotyczące wynagrodzeń i zasady wypłaty emerytur i płatności przejściowych trwających przynajmniej do czerwca 2022 roku. Jak podaje przewoźnik, podpisane porozumienie gwarantuje długofalową, stabilną relację z ze związkiem zawodowym, a nowe kontrakty pozwolą zaoszczędzić 15 procent kosztów personelu w kokpicie – zanim nastąpią podwyżki. Porozumienie umożliwi też zatrudnienie młodszych pilotów.
- Dzięki umowie zbiorowej stworzyliśmy podstawy dla nowego partnerstwa z VC – mówi, cytowana w komunikacie prasowym, Bettina Volkens, dyrektor zarządzająca ds. korporacyjnych zasobów ludzkich i prawnych. - Razem tworzymy warunki spokojnej, zrównoważonej współpracy do 2022 roku. Ten kompromis otwiera perspektywy dla naszych pilotów i stanowi znaczący czynnik przewagi konkurencyjnej naszej firmy – dodaje.
Jak zapewnia Lufthansa, piloci utrzymają w przyszłości swoje dotychczasowe świadczenia z tytuły osiągniętego wieku i będą mogli odprowadzać dodatkowe, dobrowolne składki. Obecny system płatności przejściowych zostanie utrzymany na dotychczasowych zasadach. Jednak do 2021 roku średni wiek pilotów Lufthansa Passenger Services przechodzących na emeryturę będzie stopniowo rosnąć do 60 roku życia. Jest to obecnie obowiązujący wiek dla pilotów Lufthansa Cargo i Germanwings.
W ramach uzgodnionych warunków piloci Lufthansy, Lufthansa Cargo i Germanwings będą obsługiwać min. 325 maszyn do końca 2022 roku. Zatrudnionych będzie ponad 700 młodszych pilotów, a w przyszłości powinno być utworzonych przynajmniej 600 stanowisk dla przyszłych kapitanów.