Umowa prywatyzacyjna TAP została podpisana dwa miesiące temu a pakiet większościowy został przyznany konsorcjum Atlantic Gateway. Konsorcjum to tworzy brazylijska linia lotnicza Azul Airways, amerykańska Jet Blue Airways oraz portugalski inwestor, operator połączeń autobusowych Barranquiro Group. Udziały podzielono tak, że 61 procent dostali inwestorzy, 34 procent pozostało w rękach państwa, a 5 procent podzielono między 10 tysięcy pracowników TAP.
Taka transakcja okazała się nie do przyjęcia dla socjalistycznej opozycji, która już podczas kampanii wyborczej zapowiedziała,że w wypadku wygranej, zajmie się prywatyzacją TAP i doprowadzi do renacjonalizacji narodowego przewoźnika. 5 lutego rząd poinformował, że po negocjacjach z konsorcjum zwiększy swój pakiet akcji do 50 procent. Tym samym pakiet Atlantic Gateway zmniejszy się do 45 procent, tylko pracownicy zostali z takimi samymi akcjami, jak zdecydowano podczas prywatyzacji.