Aktualizacja: 09.02.2016 13:45 Publikacja: 09.02.2016 13:45
Foto: Bloomberg
Umowa prywatyzacyjna TAP została podpisana dwa miesiące temu a pakiet większościowy został przyznany konsorcjum Atlantic Gateway. Konsorcjum to tworzy brazylijska linia lotnicza Azul Airways, amerykańska Jet Blue Airways oraz portugalski inwestor, operator połączeń autobusowych Barranquiro Group. Udziały podzielono tak, że 61 procent dostali inwestorzy, 34 procent pozostało w rękach państwa, a 5 procent podzielono między 10 tysięcy pracowników TAP.
Taka transakcja okazała się nie do przyjęcia dla socjalistycznej opozycji, która już podczas kampanii wyborczej zapowiedziała,że w wypadku wygranej, zajmie się prywatyzacją TAP i doprowadzi do renacjonalizacji narodowego przewoźnika. 5 lutego rząd poinformował, że po negocjacjach z konsorcjum zwiększy swój pakiet akcji do 50 procent. Tym samym pakiet Atlantic Gateway zmniejszy się do 45 procent, tylko pracownicy zostali z takimi samymi akcjami, jak zdecydowano podczas prywatyzacji.
Pierwsze sale nowego, oczekiwanego od lat flagowego muzeum Egiptu, zostały udostępnione zwiedzającym. Na razie t...
Wierzyciele bezskutecznie szukają majątku jednej z najbogatszych do niedawna Polek. I stawiają jej coraz poważni...
Polacy pokochali parki rozrywki, o czym może świadczyć rosnąca liczba tego typu miejsc. Wkrótce ma się ona powię...
Ekskluzywny hotel na wyspie Kos i biuro podróży Grecos Holiday zostali zwycięzcami konkursu na najlepszy produkt...
Dzięki wynikom konkursu Kompas Wakacyjny łatwiej mi pracować i przekonywać klientów do wyjazdów – mówi agent tur...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas