W sumie do położenia jest ok. 12,5 km nawierzchni na 4,2 km odcinku dworca i tunelu. Odpowiedzialna za montaż firma Tines stosuje tę samą technologię co na centralnym odcinku II linii warszawskiego metra.
- Jej zaletą jest wytrzymałość, a także ograniczenie utrzymania do minimum, co ogranicza koszty przyszłej eksploatacji. W Europie Zachodniej rozwiązania te stosowane są już od 30 lat – podkreśla prezes Tines Tomasz Szuba.
Budynek dworca będzie złożony z 3 poziomów. Na parterze znajdzie się 8 przystanków autobusowych i dworzec tramwajowy z 4 peronami. Na drugim poziomie, 8 metrów pod ziemią, znajdzie się dworzec kolejowy z poczekalnią, kasami, obiektami komercyjnymi i pomieszczeniami biurowymi. Dla pasażerów powstanie też tutaj wielostanowiskowy przystanek autobusów międzymiastowych. Na trzecim poziomie, 16,5 metra pod powierzchnią, znajdzie się stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami oraz 960 miejsc parkingowych.
Wszystkie trzy budynki zostaną przykryte 10 tysiącami paneli, z których część jest wykonana ze szkła. Trwają już prace wykończeniowe, jak tynkowanie i montaż okładzin,i prace instalacyjne.
Po zakończeniu robót w końcu tego roku rozpoczną się testy i próby eksploatacyjne. Ich wyniki zadecydują o terminie uruchomienia regularnych połączeń. Przewiduje się, że przez nowy dworzec będzie się przewijać kilkadziesiąt tysięcy pasażerów dziennie. Jadące stamtąd pociągi do Warszawy pokonają trasę w czasie nie dłuższym niż 70 minut.