Agent zamiast rabatu dał ostrzeżenie i wygrał

Jeśli udzielimy rabatu, nie będziemy mogli za darmo doradzać w sprawie wakacji - odpisała właścicielka niemieckiego biura agencyjnego klientowi, który domagał się zniżki na wyjazd

Publikacja: 14.02.2019 05:36

Agent zamiast rabatu dał ostrzeżenie i wygrał

Foto: Materiały promocyjne

Klient domagający się rabatu w biurze agencyjnym Reiselounge Hellmann po otrzymaniu od niego odpowiedzi na piśmie zrezygnował ze zniżki, którą zaoferowała mu konkurencja. W efekcie zamówił wyjazd w tymże biurze, w którym wcześniej zasięgnął porady stażystki. Biuro, żeby wesprzeć swoich kolegów po fachu, opublikowało treść listu na Facebooku - agenci zareagowali entuzjastycznie.

Klient przyszedł do salonu sprzedaży, gdzie razem z doradcą - stażystką wybrał idealną dla siebie ofertę. Nie zarezerwował jej od razu, a po pewnym czasie napisał, że znalazł ją na stronie Check24 - o 200 euro tańszą. Biuro odpowiedziało, że nie może udzielić klientowi zniżki, bo nie mogłoby dalej obsługiwać go za darmo.

Platforma Check24, udzielając rabatów, szkodzi całej branży. Wiele biur agencyjnych cierpi z powodu agresywnej reklamy portalu, który może sobie pozwolić na takie praktyki, ponieważ nie zarabia na rezerwacjach turystycznych. Przede wszystkim zachowuje dane klientów z nadzieją, że sprzeda im później ubezpieczenie albo dostęp do energii elektrycznej. W branży mówi się również, że obiecane rabaty nie są wypłacane (chodzi o tak zwany cashback, czyli pieniądze oddawane po zrealizowaniu wycieczki).

Czytaj też: "Co czwarty niemiecki agent daje rabat".

„Rozumiem, że oszczędność rzędu 10 procent ma znaczenie, ale u nas otrzymuje pan wskazówki dotyczące hotelu. My inwestujemy w siebie, żeby móc panu powiedzieć, za który obiekt warto zapłacić i który będzie odpowiadał pana wymaganiom. Poza tym zawsze jestem dostępna pod telefonem, gdyby miał pan jakieś pytania. Żeby się do mnie dodzwonić, nie musi pan czekać na infolinii" - argumentuje stażystka.

I podkreśla, że może zarezerwować dla niego miejsce w samolocie i przewóz dodatkowego bagażu albo wysłać do hotelu e-mail z listą jego życzeń. „Jesteśmy kimś więcej niż doradcami. Dzięki pana rezerwacji moje miejsce szkolenia będzie mogło być utrzymane, podobnie jak samo biuro. Do pana należy decyzja, czy kupi pan wycieczkę w internecie, czy u swojego zaufanego agenta" - pisze dalej stażystka.

Klient pozytywnie zareagował na odpowiedź agenta i ostatecznie zarezerwował wyjazd u niego.

Klient domagający się rabatu w biurze agencyjnym Reiselounge Hellmann po otrzymaniu od niego odpowiedzi na piśmie zrezygnował ze zniżki, którą zaoferowała mu konkurencja. W efekcie zamówił wyjazd w tymże biurze, w którym wcześniej zasięgnął porady stażystki. Biuro, żeby wesprzeć swoich kolegów po fachu, opublikowało treść listu na Facebooku - agenci zareagowali entuzjastycznie.

Klient przyszedł do salonu sprzedaży, gdzie razem z doradcą - stażystką wybrał idealną dla siebie ofertę. Nie zarezerwował jej od razu, a po pewnym czasie napisał, że znalazł ją na stronie Check24 - o 200 euro tańszą. Biuro odpowiedziało, że nie może udzielić klientowi zniżki, bo nie mogłoby dalej obsługiwać go za darmo.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Problem sukcesji w polskich firmach będzie narastał